Kakva su razmišljanja ljudi iz Blizzarda i Valvea o eventualnim ekranizacijama njihovih igraćih naslova, saznajte u nastavku
Igre i filmovi sve češće dolaze zajedno, obično tako da igre budu popratni proizvod uz film namijenjen dodatnoj promociji. No međusobna veza ova dva žanra mnogo je dublja, jer svima nam je vilica pala do poda kada smo prvi puta vidjeli intro nakon prve instalacije legendarnog Diabla 2. Da ne govorimo o brojnim PlayStation ekskluzivama koje su prepune nevjerojatno snimljenih i režiranih međuscena, kojih se ne bi postidio ni Pixar.
No kakva su razmišljanja u Blizzardu i Valveu, možda i najboljim razvojnim studijima na svijetu, o snimanju filmova po njihovim igračkim franšizama?
Svi koje zanima napucavanje u multiplayeru zasigurno su se sreli s Team Fortress 2, naslovom koji je već nekoliko godina u samom vrhu ponude multiplayer-only FPS-a. Igra je vrlo prepoznatljiva po crtanom grafičkom stilu vedrih i šarenih boja, karikiranim likovima i fantastičnoj igrivosti na kojoj Valve redovito radi i danas, tri godine nakon njenog izlaska u sklopu paketa The Orange Box.
No Team Fortress 2 specifičan je i po načinu marketinga kojim ga je Valve promovirao. Valve je naime snimao kratke animirane filmove pod imenom 'Meet The Team' pomoću kojih su igračima predstavljali klase i samu igru. Ne treba ni govoriti da su zbog toga pokupili samo odlične kritike. Potpuno zasluženo. Provjerite i sami.
No zašto vam pričamo sve ovo? Gabe Newell, glavna njuška u Valveu, nedavno je potvrdio da filmovi 'Meet The Team' nisu bili namijenjeni samo za promociju, već su bili i svojevrsni eksperiment. Da, Valve želi sam napraviti film Half-Life . 'Iz Hollywooda smo od 1998. godine i izlaska Half-Lifea bili bombardirani ponudama za snimanje filma. Sve smo ih odbili jer su scenariji bilo loši. Brutalno loši.' Nakon toga u Valveu je postignut konsenzus prema kojemu nikada i nikome neće prodati prava za snimanje filma po nekoj od svojih igara.
Newell je prokomentirao i snimanje filma World of Warcraft na kojemu radi Sam Raimi, čovjek koji je režirao 'Spider-Mana': 'Kao igraču WoW-a, bilo bi mi draže da na filmu rade ljudi koji su napravili i igru. Cijenim Raimija, njegov sam obožavatelj još od izlaska 'Evil Deada', no bio bih sretniji kada bi to Blizzard odradio samostalno.'
Valve nikada nije izdao nijednu igru koja nije bila izvrsna i iz ove politike je i vidljivo zašto je tako. Ako se nešto radi, onda to mora biti vrhunsko. Bravo, Valve!
Za kraj vrijedi spomenuti i film u epizodama 'Escape from City 17' koji je snimila zajednica fanova Half-Lifea. Moramo priznati da to izgleda bolje od 70 posto suvremene hrvatske kinematografije.
Kakva je situacija u Blizzardu? Osim već spomenutog filma 'World of Warcraft' koji će sigurno biti snimljen, Blizzard bi rado napravio i film StarCraft – ako im se jave pravi ljudi.
'Vrlo nam je važno da pronađemo kreativne ljude koji su zaista talentirani i koji otprije poznaju stvari na kojima radimo', rekao je Rob Pardo iz Blizzarda, 'kada bi nam sutra prišao James Cameron i predložio nam snimanje filma 'StarCraft', najvjerojatnije bismo odmah pristali.'
Film 'StarCraft' ipak je, kao što vidite, tek puka ideja bez ozbiljne namjere za realizaciju. Sigurni smo, posebno nakon 'Avatara', da bi Cameron odlično obavio vizualni dio, a oko scenarija bi mu svakako trebalo postaviti određene ultimatume.
Iako su ideje o filmovima po nekim igrama iz Blizzarda i Valvea i dalje samo ideje, veseli ozbiljnost ova dva studija koji ništa ne prepuštaju slučaju kako njihovi naslovi ne bi bili neadekvatno adaptirani, kao što se to dogodilo filmovima koje je Uwe Boll snimio po igrama – BloodRayne, Dungeon Siege, Postal...