Final Fantasy XIV: A Realm Reborn nadolazeći je MMORPG iz radionice Square Enixa te ujedno označava i drugi pokušaj studija da izda dobar FFXIV MMO
Final Fantasy XIV MMORPG izašao je 30. rujna 2010. godine, datum koji bi Square Enix najrađe zaboravio. Naime, igra je izašla s pozamašnim brojem bugova koji su je učinili praktički neigrivom, a generalna struktura igre bila je potpuni promašaj, u čemu su se složili i kritika i publika.
Square Enix je poslao dvije službene isprike igračima, priznavajući siromašnu kvalitetu igre i moleći obožavatelje Final Fantasy serijala za strpljenje obećavajući im besplatno vrijeme igranja i promjene u development teamu. Predsjednik Square Enixa, Yoichi Wada, objavio je da je okupljen novi tim s Naokijem Yoshidom na čelu koji će preuzeti razvoj igre. Tim je bio odgovoran za proizvodnju sadržaja za postojeću FFXIV igru kao i za stvaranje potpuno novog MMORPG-a.
Final Fantasy XIV bio je 'živ' do 11. studenog 2012. godine, a kao rezultat iznimno negativne recepcije kod fanova i kritike najavljen je reboot igre, Final Fantasy XIV: A Realm Reborn.
Vođa novog tima, Naoki Yoshida, brzo je definirao prioritetne točke za daljnji razvoj igre. Prvo, trebao je povratiti povjerenje igrača u franšizu te istovremeno učiniti original igrivim. Yoshida je počeo pisati 'Pisma od redatelja' u kojima je govorio o generalnom smjeru igre, nadolazećim promjenama, povratnim informacijama igrača, a cilj pisama bio je povećati transparentnost razvojnog procesa igre. No, zastarjelo programiranje spriječili su novi tim da napravi radikalne promjene koje su bile esencijalne da bi se igra poboljšala. Tako je 2011. počeo razvoj na novoj FFXIV igri. Kako se razvoj nove igre sve više zahuktavao Yoshida je donio odluku da se serveri originala ugase. Postojeći igrači dobit će novu igru besplatno, a njihov avatar i sav napredak koji su ostvarili u starijoj igri bit će prenesen u novi FFXIV.
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn se ne razlikuje mnogo od ostalih AAA naslova MMORPG žanra. Kreirate svog lika koji može biti jedan od pet igrivih rasa – Hyur (ljudi), Elezen (vilenjaci), Lalafell (sitni, no agilni ljudi), Roegadyn (mišičava i ogromna rasa) te Miqo'te (mačjolika rasa).
Kao i u svakom MMORPG-u, igrači će odabirati i klase koje žele. U FFXIV-u klase se odabiru oružjem koje trenutno nosite tako da igrač može birati koja klasa želi biti jednostavnim mijenjanjem oružja. Dostupne klase bit će Disciplines of War, majstori borbe, Disciplines of Magic koji prakticiraju umijeće magije, Disciplines of the Hand, obrtnici koji izrađuju i popravljaju stvari te Disciplines of the Land koji sakupljaju resurse iz okoliša.
Priča igre smještena je na Hydaelyn, konkretno u pokrajinu Eorzea. Povijest Eorzee vrti se oko Umbralnih i Astralnih era. Umbral ere označavaju doba nesreće i propasti – prva Umbral Era označava kraj doba bogova, kad su božanstvena bića znana kao Twelve odlučila prekinuti sve veze sa smrtnicima. Nakon Umbralnih slijede Astralne ere prosvjetljenja i kulturnog razvoja. Svaki par Umbralne i Astralne ere odgovara jednom od šest osnovnih elemenata – vatra, voda, zemlja, led, vjetar i munja. Za Šestu Umbral Eru Vode vjerovalo se da je zadnja, a civilizirane rase nadale su se da će Šesta Astralna Era nakon nje trajati zauvijek. No, pet godina prije početka igre, Garlean Empire provelo je niz događaja koji će uzrokovati Sedmu Umbralnu Eru.
Sjeverno od Eorzee nalazi se veći kontinent na kojem se nalazi Garlean Empire koje je već pokušalo osvojiti Eorzeu. Preko svojih istraživanja Garleanci pronađu način kako da iskoriste manji mjesec Dalamud u svoju korist. Pronašli su način kako da ga sruše na Eorzeu što bi imalo katastrofalni učinak na njezino stanovništvo te bi takav kataklizmični događaj uvelike olakšao osvajački posao Garleanaca. Kao odgovor na prijetnju, plemena Eorzee formirala su savezništvo, Grand Companies, i pobijedila Gearleance, no više nisu mogli zaustaviti padanje Dalamuda. Tokom bitke između Grand Companies i bezglave vojske Garleanaca, ispada da Dalamud nije manji mjesec već prastari zatvor za zmaja Bahamuta, koji bježi iz zatvora i pokreće Sedmu Umbralnu Eru.
Yoichi Wada, CEO Square Enixa, za novi FFXIV obećava potpuno novi engine, poboljšanu strukturu servera, izmijenjeni gameplay i korisničko sučelje te novu priču.
Igra će izaći 27. kolovoza ove godine za PC i PlayStation 3, a planirana je i PlayStation 4 verzija.