Na splitskim ulicama do kraja ovog mjeseca naći će se novih 196 javnih bicikala, raspoređenih na 35 novih postaja u svim gradskim četvrtima, čime ovaj grad nastavlja rušiti hrvatske rekorde. U proteklih godinu dana korisnici ove usluge - njih 11 tisuća, od čega su 80 posto upravo Splićani - odvozili su osam krugova oko zemaljske kugle i imali 22 tisuće unajmljenih sati
S 1. prosinca Split će tako imati ukupno 280 javnih bicikala, gotovo dvostruko više od Zagreba, te ukupno 51 postaju.
Projekt vodi i uglavnom financira gradska tvrtka Split parking predstavivši novu pošiljku bicikala na gatu u trajektnoj luci. Pojavio se i gradonačelnik Andro Krstulović Opara te je odvozio simboličnu vožnju.
'Do prije godinu dana bicikli su bili gotovo prognani s naših ulica, bilo je puno skepse i nerazumijevanja, a danas smo brojkama nadišli velike europske centre', pohvalio se Krstulović Opara.
Biciklistička infrastruktura u Splitu još uvijek šteka, a zbog uskih ulica nedostaje kvalitetnih staza. Gradonačelnik je najavio da će uskoro biti označen potez od Rive do Trstenika, a u sklopu planiranja obnove Poljičke ceste (prema Stobreču) i Solinske ulice (prema Solinu) Hrvatske ceste zadužene su predvidjeti i prostor za prometovanje bicikla.
U idućim mjesecima javne bicikle dobit će gradovi i općine od Trogira preko Kaštela i Solina do Klisa, Dicma i Podstrane, a njihovi sustavi potom će se sa splitskim uvezati u jedan.
Direktor Split parkinga Marko Bartulić kazao je da 11 tisuća pretplatnika traži svoj prostor u javnom prometu i apelirao na pretvaranje nekih ulica u jednosmjerne, što je bio početni korak u mnogim europskim gradovima.
Od 196 danas predstavljenih javnih bicikala, njih 120 su električni. Sustav korištenja zapravo je jednostavan: nakon skidanja aplikacije i uplate godišnje pretplate od 200 kuna korisnik ima na raspolaganju neograničen broj polusatnih vožnji između označenih postaja. Odnedavno su na raspolaganju i sjedalice za bebe.
Postaje će do kraja mjeseca biti postavljene u svim gradskim četvrtima i grad će biti blizu cilja da svaki građanin ima dostupan javni bicikl u krugu 500 do tisuću metara od svog doma. Zasad ih nema jedino na Marjanu, za što vodstvo javne ustanove za upravljanje park-šumom - blisko Željku Kerumu i njegovu HGS-u - odbija dati suglasnost. Gradonačelnik Krstulović Opara tvrdi da će se to, kao i problem prometovanja unutar park-šume, uskoro riješiti. Ukoliko treba, i policijom.
Video: Ante Čizmić / CROPIX