Po svemu sudeći, Hrvatsku čeka još jedan štrajk u obrazovanju. Govorio je o tome i ministar obrazovanja Radovan Fuchs nakon sjednice Vlade
'Pripreme za štrajk smo već pokrenuli, nismo mogli čekati. Mogućnost dogovora više ne postoji. Druga strana došla je pred nas s klasičnom ucjenom. Postupak mirenja je završio, no spor nije. Završit će onoga trena kada se pronađe rješenje koje će biti prihvatljivo jednoj i drugoj strani. Sada je lopta na našoj strani. Dosade smo pokazali pregovaračku dosljednost, a sada moramo pokazati ovo drugo', pokučio je jučer nakon što je propao proces mirenja šef sindikata Preporod Željko Stipić.
Na sve se danas osvrnuo ministar obrazovanja Radovan Fuchs, koji tvrdi da ucjene nije bilo.
'Mi smo išli jako, jako dobrom voljom s puno razumijevanja i nastojeći učiniti sve da ljudi shvate da zbilja nema nikakvog razloga za štrajk u ovakvoj situaciji. Međutim, odluka sindikata je takva kako jest. Mi tu ne možemo ništa. Oni će valjda odlučiti kada će štrajkati i kako će štrajkati, a ono što ja odavde mogu jasno poručiti je da će svaki dan i svaki sat štrajka biti nadoknađen', kazao je Fuchs nakon sjednice Vlade.
Na pitanje novinara poručio je da neće popustiti. 'Ja nemam mogućnost popustiti oko zahtjeva, jer ja ne mogu garantirati nekome kakav će biti rezultat rada Vijeća koeficijenata, usporedbe i tako dalje. A s druge strane, nemam niti zakonsku osnovu da kažem da će se dodijeliti nekakav posebni dodatak zbog izvanrednih okolnosti kojih nema', kazao je Fuchs.
Fuchs je pojasnio da je sve krenulo jer sindikati nisu potpisali dodatak za povećanje osnovice od 3 plus 3 posto.
'Iako je njihov inicijalni zahtjev bio 4+4, kompromis je bio 3+3, oni ga nisu potpisali. Nakon što su pitali članstvo, rekli su nam da neće i ne mogu potpisati. Sad je prijedlog povećanja od 10 posto i tu su krenuli razgovori. Da bi organizirali štrajk, morali su završiti tako da nema dogovora, to se i dogodilo. Tijekom razgovora otvorila su se i druga pitanja, jedno od njih je linearno dizanje u cijelom sustavu. Tu je i zahtjev da se u principu sustav ocjenjivanja ne primjenjuje na sustav odgoja, obrazovanja i znanosti. On se treba početi primjenjivati kad ministar potpiše Pravilnik o ocjenjivanju. Drugo je bilo, duboko smo u sustavu reforme strukovnog obrazovanja, to je 3 i pol tisuće stranica materijala. Modularni tip omogućuje različiti pristup obrazovanju, to je dogovarano s EU komisijom i OECD-om. Tu se tražila odgoda od godinu dana. Bilo smo otvoreni za razgovor, pojavio se zahtjev na stolu da se jasno kaže kad će se donijeti odluka o koeficijentima, što je nama bilo nemoguće, to ne može reći ni ministar Habijan. Vijeće radi, prima sve prijedloge, niti jedn ministarstvo ne može reći da ili ne, samostalno. Sve koeficijente treba izravnati s drugim službama. Alternativni zahtjev je bio da se uvede prosvjetni dodatak koji se primjenjuje do odluke Vijeća. To je opet materijalni dodatak koji nije opravdan, međutim referiraju se na jedan članak u Zakonu o radu. Taj dodatak se daje u izvanrednom stanju, a odvijanje nastave u ovim okolnostima nije izvanredno stanje', pojasnio je Fuchs