Ovog tjedna Gamereport se bavi najčudnijim igrama s ove strane ekrana. Iznenadili biste se koliko je njih napravljeno pod inspiracijom sumnjivih supstanci
Igre su inspiracija. One potiču maštu, razvijaju kreativnosti i vrlo vješto ubijaju slobodno vrijeme. I što je najbolje, one su trenutno jedan od najfleksibilnijih popularnih umjetničkih medija. I upravo radi toga su zanimljive prosječnom igraču FPS-a, kao i otkačenim umovima koji u igrama traže stvari koje nikada nisu vidjeli. Čudne likove, neviđene svjetove, uvrnute koncepte i slično.
Tijekom povijesti popularnijih naslova iznenadili biste se koliko je njih napravljeno pod inspiracijom sumnjivih supstanci. Naime, skoro smo sigurni kako velik broj spaljenih igara dolazi iz spaljenih umova. Kako bismo proslavili te genije gaming industrije, donosimo vam nekoliko psihodeličnih naslova koji će vas zaljepiti za ekran.
Katamari serijal
Ova igra koju već dugo vremna dižemo u nebesa jedna je od najspaljenijih apstraktnih arkada ikad napravljenih. Njezin autor, Keita Takahashi zamislio je gomilanje smeđa u apsurdno veliku loptu kao kritiku modernog potrošačkog društva, što je dosta lukavo - makar smo to tek shvatili kada smo pročačkali po igrinoj službenoj Wiki stranici.
U svakom slučaju, ako tražite gaming iskustvo koja ima male veze sa stvarnošću i uključuje zabrinjavajuću količinu kaleidoskopije, psihodeličnih boja i poremećenih dijaloga, ova igra je relativno visoko na top listi. Zapravo, kad malo razmislim...idem odigrati jedan level. Vratim se za trenutak.
Psychonauts
Double Fineova kombinacija platformske igre i grafičke avanture smještena je dijelom u unutrašnjost ljudskog uma. Zamislite na trenutak koliko je ta ideja zapravo super. Jedna stvar koja je sigurna je - Fantastičnost Psychonautsa definitivno se ne može opisati samo riječima. Radi se o šarolikoj, opako stiliziranoj igri s masom humora i majstorskim dodirom Tima Schafera. U njoj poprimate ulogu Rasputina "Raza" Aquatoa, telepata koji rješava psihičke probleme pacijenata tako da ulazi u njihove svijetove misli. Igra ima opaki kultni status među fanovima bizarnog gaminga. Ako se smatrate sladokuscem neobičnih i unikatnih igara - Psychonauts je vjerojatno jedan od naslova koje doslovce morate odigrati.
Rez
Railway shooter iliti pucačina na tračnicama pod imenom Rez jedna je od najupečatljivijih psihodeličnih igara koje smo ikad igrali. I to na onaj predivan disasocijativan način. Obuzeta predivnom progresivnom elektroničkom glazbom i okrunjenja konceptualnom vektorskom grafikom, ova igra je Gamereportov psihodelični favorit.
Kada je izašao za PS2 i Dreamcast, ovaj naslov je bio jedinstven, neviđen i prekrasan. Skladba na posljednjem nivou gdje uz jata vektorskih kitova putujete prema obrani AI-a napadnutog virusom (znamo kamo idemo s ovim, molim vas nastavite čitati), prati vas Adam Freelandov Fear koji u trenu kada počnete pobjeđivati ubrza tempo i doslovce vas katapultira iz fotelje.
Glavna poanta kod Reza je sinestezija koja je postignuta adaptivnog glazbom, ritmom i posebnim dodatkom pod imenom Trance Vibrator. Nakon što ga prikopčate na PS-ov USB on vibrira u ritmu glazbe, pojačavajući osjećaj imerzije. Ili trešnje ispod dupeta.
LSD: Dream Simulator
Ovaj bizarni naslov koji igraču daje priliku istraživati proceduralno generirane snove izašao je davne 1998. na PlayStationu. Uznemirujuća stvar vezana uz ovaj eksperimentalni horor naslov je činjenica da nikada ne možete poginuti. Zapravo jedini zadatak je istraživati vanzemaljske krajolike i vršiti interakciju s njima. Makar fizički ne možete proći kroz zidove, dodir s njima baca vas u za nijansu bizarniju verziju sna.
Stvari relativno brzo odlaze k vragu, a igra se iz naoko čudnog eksperimentalnog naslova pretvara u festival užasa ispunjen uznemirujućim bićima, izobličenim teksturama i poremećenom glazbom. Osama Sato, igrin dizajner, programer, tester, redatelj i skladatelj očito je genijalan i poprilično poremećen pojedinac. Inače, ako nemate originalni PS, možete se plašiti na smrt i na "trojci". LSD je, naime, dostupan i na PSN-u.
First Person Puzzler
Kao posljednji poprilično spaljeni naslov spomenimo nedavno najavljeni Pillow Castleov First Person Puzzler. Ova igra koristi izvrnutu perspektivu kao glavnu metodu interakcije sa vašom okolinom. Zahvaljujući poprilično 'spaljenom' konceptu i inovativnom pristupu rješavanju apstraktnih slagalica, ova igra nerijetko zna ispasti daleko više 'trippy' nego što su to autori zapravo planirali.
Nama to iskreno ne smeta, s obzirom da se radi o dragulju iz nezavisnog studija koji će sasvim sigurno postići kultni status među igračima željnim "alternativnih" igara. Kao malu fusnotu spomenimo kako je tehnološki demo ove igre u nešto manje od dva tjedna skupio preko milijun i pol pregleda.