'Pravo je čudo da se nesreća nije dogodila i ranije', rekao je umirovljeni general-bojnik i nekadašnji zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Josip Štimac pojasnivši da je jučerašnja nesreća dvaju MIG-ova 21 prva od 1995. godine
Štimac je za Večernji list pojasnio da su vojni piloti u posljednjih 15 godina imali više od dvije tisuće letova te da su na vježbama takvog tipa normalni gubici od dva posto.
'Ako je avion išao u zrak, onda je sigurno bio ispravan. A piloti koji su bili u njima sigurno su dobro uvježbani, što znači da nisu bili neiskusni. Oni su se katapultirali u djeliću sekunde', rekao je Štimac ne sumnjajući u iskusnost pilota i ispravnost zrakoplova čiji se motori zamjenjuju novima nakon svakih sto sati leta.
No za dobru istreniranosti pilota potrebno je 70 sati leta godišnje, a pitanje je jesu li naši piloti toliko letjeli s obzirom na to da let MIG-om traje tek 35 minuta.
'Ako niste u dobroj trenaži, dok ste u kabini, borite se da u nečemu ne pogriješite. Dok letite, u kratkom vremenu morate napraviti toliko radnji, a to ne možete bez odlične istreniranosti. Iz vlastitog letačkog iskustva mogu vam reći da, kada ste u dobroj trenaži, u kabini činite sve automatski, bez velikog razmišljanja', kaže Josip Štimac.
Hrvatski borbeni avioni kupljeni su tijekom Domovinskog rata, u prvoj polovici 90-ih godina, u Ukrajini, a ni tada nisu bili novi. Nakon rata u vojne zrakoplove nije se puno ulagalo. Tek Račanova vlada šalje MIG-ove na remont u Rumunjsku, čija je kvaliteta i danas upitna. MiG-ovi su trebali biti 'umirovljeni ove godine jer im istječe rok uporabe, no rok za 'umirovljenje' pomaknut je na 2013. godinu, bez najava ikakvih ulaganja u zrakoplove.
Tada bi se trebalo ići u nabavu novih borbenih zrakoplova, no s obzirom na to da je riječ o ogromnom ulaganju, iz NATO-a nam preporučuju ukidanje ratnog zrakoplovstva. Hrvatsko bi nebo u tom slučaju čuvali zrakoplovi neke druge, susjedne nam države.