Hrvatska se predstavlja na poslovno-turističkom sajmu u Londonu među više od 4000 izlagača iz gotovo 200 zemalja. Tamo je i ministar turizma Tonči Glavina koji kaže kako je taj sajam jedan od prvih, najvećih i najznačajnijih' jer se pokazuju trendovi koji će dominirati u zimskom dijelu turističke godine, ali i na proljeće i ljeto. Osvrnuo se i na najavu ustavne tužbe iznajmljivača
'Jedna od najvažnijih poruka je da sve ono što sada radimo, suprotno tezama koje postoje u javnom prostoru, upravo radimo da zaštitimo male obiteljske iznajmljivače, pružatelje usluga u domaćinstvu, odnosno domaćine. Upravo ovim načinom kojim rješavamo rentijerstvo, mičemo čisti biznis iznajmljivanja nekretnina od domaćina, stvaramo njima konkurentnu prednost. Njih prepoznajemo, razvijat ćemo cijelu jednu kampanju i označavati ih kao posebnosti dodanu vrijednost hrvatskom turizmu.', komentirao je ministar turizma Tonči Glavina za RTL Danas iz Londona najave iznajmljivača koji najavljuju ustavnu tužbu zbog izmjena Zakona.
Ističe kako su se dobro konzultirali i provjerili s pravnim timovima te da nema ništa sporno. Dodao je kako u kontinuitetu mijenjaju uvjete pružanja usluga u turizmu.
'Sve se mijenja, govorimo o jednoj pravno utemeljenoj činjenici posebno jer smo ostavili vrlo dugi rok prilagodbe. Pet godina je i više nego dovoljno, bitno je naglasiti da mi ništa ne zabranjujemo nego samo postavljamo uvjete i tražimo da na mjestima na kojima će se pružati usluge kratkoročnog najma imaju suglasnost stanara. Kvaliteta života je osnova održivosti.', dodao je Glavina.
Kaže da su vrlo jasno i konkretno komunicirali sa svima do sada te da će tako i nastaviti.
'Ono što su činjenice i ono što je nesporno je analitika koju imamo i koja pokazuje da mi jednostavno moramo napraviti jedan veliki iskorak. Ja sam to spominjao cijelo ljeto u srcu turističke sezone četrdeset posto kapaciteta je bilo prazno. Evo do prije neki dan, dakle na 31. listopada popunjenost u obiteljskom smještaju, u privatnom smještaju dva posto na razini Hrvatske, a mi smo u desetom mjesecu rasli i razvijamo Hrvatsku kao cjelogodišnju turističku destinaciju. Mislim da to dovoljno govori.', komentirao je ministar turizma.
Na novinarsko pitanje da brojni iznamjljivači najavljuju i veće cijene te kako će se to odraziti na turizam s obzirom na to da smo već sada za brojne preskupi, Glavina kaže:
'Ono što se pokazuje kao trend u istraživanjima koje je provela Europska putnička komisija, isto takvo, istraživanje je proveo njemački institut vrlo jasno, s obzirom na gospodarsku situaciju na većinu naših tržišta trendovi putovanja Europljana kažu sljedeće - čak pedeset i četiri posto putnika Europljanima koji planiraju putovati, ove godine će odabrati svoju destinaciju gledajući odnos cijene i kvalitete. Još dodatnih 25 posto će odabrati svoju destinaciju po niskoj cijeni, odnosno povoljnoj cijeni. Dakle, ti trendovi su sada veći nego što je, recimo, gostoljubivost domaćina ili ljepota prirode i okoliša. Ako ponudimo dobre cijene i dobar odnos cijene i kvalitete, imat ćemo dobru turističku godinu. To nam je od iznimne važnosti sljedeće godine više nego ikad do sada.'