Trgovine su već odavno ukrašene, akcijska sniženja dozivaju iza svakog ugla, reklamiranje blagdanske potrošnje u punom je jeku, no čini se da su hrvatski građani ove godine znatno oprezniji prilikom posezanja za novčanikom. Iscrpljeni krizom, potrošnju uglavnom odgađaju za neka bolja vremena
Iako i dalje posjećuju šoping-centre, kompulzivna kupnja ove je godine, kako doznajemo od anketiranih, potpuno izostala. Pažljivo se mjeri omjer uloženog i dobivenog, a za prigodan, ali jeftiniji poklon građani su spremni prokrstariti mnogim trgovinama.
Građani se obilazeći trgovine vode principom umjerenosti, no trgovcima je cilj da i ove godine dosegnu 10 milijardi kuna, koliko je procijenjeno da je potrošeno u prosincu lani.
Najviše se potroši u razdoblju od 19. do 24. prosinca pa ostaje za vidjeti hoće li umjerenost koju je izazvala kriza nadjačati isprovociranu šopingholičarsku maniju na koju računaju trgovci.