CRVENA PETOKRAKA

Heinekenov sat povijesti za povjesničara Karamarka

21.03.2014 u 14:14

Bionic
Reading

Ako HDZ dođe na vlast, zabranit će se svi simboli totalitarnih režima, pa i petokraka, bio je u srijedu izričit predsjednik ove stranke Tomislav Karamarko, usput budi rečeno povjesničar po struci. Dan kasnije Karamarko je u Bruxellesu nastojao ublažiti svoju izjavu, ali se priča u međuvremenu zakotrljala pa se u Saboru povela rasprava o crvenoj petokraki

Igor Kolman iz HNS-a spomenuo je da bi, dođe li do zabrane, HDZ onda morao maknuti iz prodaje i jedno pivo, misleći pritom na Heineken koji na svom logu ima crvenu petokraku.

Na naš upit da prokomentiraju Karamarkovu najavu ukidanja petokrake i kako bi se to reflektiralo na njihov brend, iz Heinekena odgovaraju kako je 'crvena zvijezda originalna ikona brenda Heineken, a koristi se od samih početaka i nema nikakvih političkih konotacija'.

Napominju i kako postoji nekoliko objašnjenja za njezino korištenje još od srednjeg vijeka.

'Neki navodi govore da se radi o simbolu europskih pivara u srednjem vijeku koji su vjerovali da njezine mistične moći štite pivo. Drugo objašnjenje govori da četiri kraka zvijezde simboliziraju elemente zemlju, vatru, vodu i vjetar dok je peti krak nepoznanica te predstavlja element koji pivari iz srednjeg vijeka nisu imali pod kontrolom', pojašnjavaju iz Heinekena i dodaju da se njihov brend prodaje u 180 zemalja diljem svijeta te da se ne veže ni s jednom ideologijom ni političkom opcijom.

Zanimljivo je da se već godinama misli da je poznatu zelenu etiketu navedenog piva krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća kreirao hrvatski dizajner Danijel Popović i to dok je studirao dizajn u Finskoj.  U intervjuima koje je davao proteklih godina u medijima Popović je tvrdio da je zajedno s 25 kolega dobio zadatak da napravi logo za Heineken.

Svatko od njih napravio je svoju etiketu, a vlasnici piva su potom tri mjeseca u jednoj pivnici točili pivo u 26 boca s različitim grafičkim rješenjima. Nakon tri mjeseca ispostavilo se da je najveći broj pivopija posegnuo za njegovim Heinekenom, što je za njega značilo pobjedu.

Međutim u Heinkenu navode da im podatak o Popovićevu dizajnu nije poznat i dodaju da se se petokraka na bocama koristi od 1931. godine , a u samoj Nizozemskoj, otkud Heiniken potječe, od 1954. godine.