Ministar zdravlja Dario Nakić izjasnio se u srijedu za uspostavu Hitne helikopterske medicinske službe (HHMS), poručivši kako je o tome već razgovarao s ministrom obrane Josipom Buljevićem i imenovao radnu skupinu koja će ispred Ministarstva zdravlja i Ministarstva obrane razraditi taj projekt
Nakić je u Ministarstvu zdravlja primio predstavnike udruga koji su mu predali peticiju s 12.000 potpisa građana za nastavak rada HHMS-a, koju su prethodno dali i predsjedniku Hrvatskog sabora Željku Reineru.
I Nakić bi potpisao peticiju
Ministar je novinarima rekao kako bi i sam potpisao peticiju, istaknuvši da nije protiv HHMS-a nego protiv štetnog ugovora o pilot-projektu koji je potpisan s jednom talijanskom tvrtkom, čiju je kopiju pokazao novinarima.
"Nemam apsolutno ništa protiv uspostave HHMS-a, dapače, već tražimo najbolji način kako to organizirati", rekao je Nakić. Ustvrdio je kako prema ugovoru s Talijanima jedan helikopter može nositi osobu tešku do 98 kilograma, a drugi do 90 kilograma. Također, helikopteri ne lete noću niti po lošim vremenskim uvjetima, pa takve intervencije moraju obavljati helikopteri Ministarstva obrane.
"Moramo naći rješenje koje će osigurati potpuno i kvalitetno pružanje usluge, da uvjeti budu prihvatljivi što se tiče kvalitete, financija i organizacije", kazao je Nakić.
MORH-ovi helikopteri skuplji
Na upit da komentira tvrdnju pomoćnika ministra Miljenka Bure, koji je vodio pilot-projekt, da su kritike na račun HHMS-a politička igra jer su MORH-ovi helikopteri skuplji, budući da je cijena oko 80.000 kuna po intervenciji, Nakić je ustvrdio kako se želi odlučiti za najbolju opciju.
"S Burom sam razgovarao kratko, pozdravio sam ideju uspostavljanja službe. Sigurno se neću odlučiti za projekt koji će biti skuplji. Mi smo za četiri mjeseca helikoptere i medicinsku službu platili 11,5 milijuna kuna, a takav novi helikopter košta od 28 do 30 milijuna kuna, pa mi to ne izgleda kao povoljan ugovor", kaže Nakić.
Predajući peticiju, Mladen Tureček iz Udruge sigurnosti u prometu istaknuo je važnost HHMS-a za ruralna područja i otoke, ustvrdivši kako su brzina, efikasnost i dostupnost neke od najvažnijih prednosti zbog kojih se podnositelji peticije zalažu za nastavak rada HHMS-a.
Nosivost HHMS-ovih helikoptera
Rekao je da se dio ministrovih prigovora, poput neletenja po nevremenu, odnosi na Zakon o letenje, a ugovor koji je Nakić pokazao novinarima odnosi se samo na pilot-projekt. Nosivost helikoptera je mnogo veća, tvrdi Tureček, jer praktički može nositi 14 ljudi po 100 kilograma.
"U manjim mjestima i na otocima nerijetko jedan liječnik pokriva više područja. Trenutno veliki heliodromi postoje samo u Splitu i Zagrebu, stoga MORH-ovi helikopteri ne mogu obaviti liječničku pomoć u tzv. zlatnom satu, a mi već imamo projekt na pet točaka kojima bi se pokrila cijela Hrvatska", rekao je Tureček.
Mađarska danas ima pet baza za HHMS, koje koštaju deset milijuna eura, a u funkciji su 365 dana u godini. Naša je procjena da bi za Hrvatsku bilo dovoljno devet milijuna eura, dodao je Tureček.