Unatoč bombastičnim najavama, Microsoft posljednjih dana sve više smiruje hype oko famoznog Kinecta, vjerojatno svjestan da je prenapuhao obećanja
Kontroleri pomoću kojih se igrama upravlja fizičkom aktivnošću bili su glavna tema ovogodišnjeg E3 sajma, što je vjerojatno dalo krila Sonyju i Microsoftu koji su tada za PlayStation Move i Microsoft Kinect igračima obećali brda i doline. I dok razvoj PlayStation Movea, čini se, ide prema planu, Kinect pomalo tone u rupu koju mu je iskopao sam Microsoft.
ZNAKOVNI JEZIK
Tako je prije nekoliko dana Microsoft na kraju priznao da Kinect ipak neće biti u stanju prepoznavati znakovni jezik koji koriste gluho-nijeme osobe, iako su to prethodno obećali.
'Microsoft je podnio mnogo zahtjeva za priznanjem patenata kako bi zaštitili vlastitu intelektualnu imovinu, a ti proizvodi često ne stižu na tržište tako brzo. Kinect koji ćemo pustiti u prodaju za ovogodišnje blagdane neće podržavati znakovni jezik', pojašnjenje je iz Microsofta.
Pouzdani izvori pak tvrde da je stvar u rezoluciji kamere koja će na kraju ipak biti značajno skromnija nego što je izvorno bilo predviđeno. Vrlo zanimljivo objašnjenje za današnje vrijeme suludih razlučivosti kad već i YouTube podržava full HD rezoluciju. Nama ovo više izgleda kao prodaja istoga proizvoda dva puta. Ove će godine u prodaju pustiti najavljenu verziju, a sljedeće godine možda 'poboljšanu' koja će moći prepoznavati znakovni jezik i još kakvu dodatnu mogućnost.
GLASOVNO UPRAVLJANJE
Nakon ovog fijaska, pojavile su se i glasine da neće biti implementirana ni podrška za glasovno upravljanje, što je također izvorno najavljeno. Microsoft je, međutim, sve odmah oštro opovrgnuo: 'Glasovna kontrola je uzbudljivi dio Kinecta za Xbox 360 iskustvo bez kontrolera i možemo sa sigurnošću potvrditi da će biti implementirana u Kinect koji će u prodaju krenuti u studenom 2010', potvrdili su iz Microsofta za britanski Eurogamer:
'Samo na Xboxu 360 moći ćete navigirati Kinect Hub koristeći samo vaš glas kako biste upravljali vašim filmovima, TV programima i glazbom. Ipak, ne možemo vam potvrditi ništa u vezi s kontrolom pomoću jezika osim engleskog.'
O PLAYSTATION MOVEU
Iz Microsofta nisu propustili ni suptilno izraziti svoje stajalište o konkurentskom Sonyjevom Moveu. 'Odbili smo tehnologiju baziranu na stavljanju komada plastike u ruke u korist Kinecta koji je istinska inovacija', tvrdi Chris Lewis iz Microsofta. Upitan želi li time reći da je Sonyjeva tehnologija zastarjela, diskretno je odgovorio da misli da je važno stvarati inovacije.
GLAS KONKURENCIJE
Na Kinect se osvrnuo i malo poznati Michel Tombroff, osnivač tvrtke Softkinetic koja već godinama razvija tehnologiju detekcije pokreta pod imenom iisu. S obzirom na prirodu posla i iskustvo, odlučio je komentirati Kinect i Microsoft, i to tako da je izjavio da je impresioniran Microsoftovom promocijom, ali ne i tehnologijom koja stoji iz Kinecta:
'Moja tvrtka počela je raditi na iisu tehnologiji 2003. godine. Sve je počelo kao malo istraživanje. Ne znam kako je Microsoft radio na razvoju, no mi smo u svoju tehnologiju uložili mnogo truda i još više vremena.
Odlučili su vrlo brzo izaći na tržište i zbog toga su sigurno morali napraviti neke ustupke nauštrb kvalitete krajnjeg proizvoda.'
Unatoč sumnji u kvalitetu i mogućnosti Kinecta s obzirom na neke već sada poznate boljke oko detekcije pokreta i kasnog reagiranja na iste, Tombroff ipak podržava Microsoft jer tvrdi da će tek Kinect otvoriti tržište kojemu pripada i iisu.
Michel Tombroff inače aktivno surađuje s EA-om na serijalu Tiger Woods, a njegov tim čak i sam radi na nekim jednostavnijim igrama.
Tombroff se nada da bi i iisu mogao ugledati svjetlo dana do kraja ove godine, a bio bi namijenjen svim platformama, pa i televizorima. Bit će opremljen kamerom visoke razlučivosti, a vrijeme reakcije na pokret bit će 'gotovo zanemarivo'.
Na kraju krajeva, sud o Kinectu nije nimalo lagan. Bombastično najavljivan, sada polako nailazi na određene probleme koje je uzrokovao sam Microsoft obećavajući nešto što na kraju nije u stanju isporučiti. No ipak, valja pričekati izlazak finalnog proizvoda da bi se vidjelo je li Microsoft uspio i tko će isporučiti kvalitetniji kontroler – on ili Sony. Ili pak možda gotovo sasvim nepoznati iisu?