Ako kupnju novog službenog vozila velike snage naš gradonačelnik pravda svojom težinom i visinom, znači li to da će se njegovim gabaritima i apetitima prilagođavati i troškovi reprezentacije, osobito oni u ugostiteljstvu?
To je smo jedan od komentara koji se moglo čuti među građanima Varaždina nakon što je gradonačelnik Goran Habuš dao, nakon službenog, i vlastito objašnjenje javne nabave novog vozila. Naime, uoči početka javne nabave iz Grada Varaždina poslali su obavijest o pokretanju postupka nabave 'jednog osobnog vozila srednje klase putem operativnog leasinga s ostatkom vrijednosti'. Međutim, procijenjena vrijednost vozila, koje će biti u upotrebi 60 mjeseci, iznosi 312.000 kuna bez PDV-a.
Ovakvo kontradiktorno objašnjenje izazvalo je nedoumice. Naime, uključi li se i PDV, dolazi se do cijene vozila od gotovo 400 tisuća kuna, a dodaju li se i kamate operativnog leasinga ukoliko nisu već uključene, cijena se penje blizu pola milijuna kuna!
Budući da toliki troškovi prelaze granice vozila srednje klase, očekivalo se dodatno objašnjenje razloga kupnje novog automobila koji ima i druge karakteristike vozila više klase: benzinski motor od najmanje 3.000 ccm i 190 kW te automatski mjenjač i pogon na sva četiri kotača. Usto, vozilo mora biti minimalne duljine 4,8 metara i maksimalne visine od 1,53 metara te s prtljažnikom barem 580 kubičnih centimetara, a u obzir dolaze i kožna sjedala s grijanjem!
Očekivalo se da će se dvojbe oko (ne)opravdanosti ovakve kupnje razriješiti sredinom rujna, za kada je najavljen kraj postupka nabave te predstavljanje novog službenog vozila zainteresiranim novinarima, odnosno javnosti koja o ovoj spornoj nabavi daje tek pokoji komentar. Međutim, i prije toga gradonačelnik Habuš dao je objašnjenje da su se kod nabave službenog vozila s minimalno 250 konja uzimali u obzir njegovi 'gabariti' - više od sto kilograma i visina od 196 centimetara - koje, čini se, nije baš uzimao u obzir prilikom kupnje vlastite Toyote.
Stoga je spomenuta izjava, koju je Habuš dao Jutarnjem listu, potaknula komentare među Varaždincima pa neki već upozoravaju da bi prije izbora svakako bilo dobro izmjeriti i izvagati sve kandidate za gradonačelnika i druge gradske službenike, a zatim eliminirati sve koji značajno odstupaju od prosjeka radi ušteda u proračunu, kako zbog vozila, tako i zbog ostalih troškova, posebice u ugostiteljstvu.
Kupuje se Škoda Superb?
Sredstva za novi automobil su osigurana u proračunu, ali kad bih ja kupovao, razmotrio bih kupnju povoljnijeg vozila, veli Božidar Kolarić, vijećnik u varaždinskom Gradskom vijeću iz redova laburista koji nije želio komentirati gradonačelnikovo povezivanje kupnje s vlastitim gabaritima. I varaždinski vijećnik Ladislav Ilčić iz Hrasta smatra da bi trebalo gledati na troškove kod kupnje službenih vozila.
'Uvjeren sam da postoje i jeftinija vozila koja su primjerena za visoke osobe. S obzirom na gospodarske prilike, sigurno nije vrijeme za kupnju ovakvih vozila', upozorava Ilčić.
Za nezavisnog vijećnika Roberta Podolnjaka nije sporna ova nabava, nego korištenje službenih vozila. 'Vidio sam gradonačelnika kako odlazi u Zagreb u Peugotu 207, što nije primjereno i Grad Varaždin treba veće službeno vozilo budući da ga više nema nakon prodaje Audija. Po karakteristikama koje se traže sada u obzir dolazi Škoda Superb, što je prihvatljivo. Međutim, nije prihvatljivo da se ostala službena vozila koriste u privatne svrhe', naglašava Podolnjak.