SINDIKATI ZADOVOLJNI

I novi vlasnici škverova morat će graditi brodove!

23.12.2008 u 17:25

Bionic
Reading

Predsjednik Hrvatske udruge sindikata Ozren Matijašević izjavio je da je otklonjen glavni problem nezadovoljstva sindikata privatizacijom brodogradilišta, odnosno u natječajima se neće nalaziti mogućnost prenamjene djelatnosti

SPLIT - "Najveći razlog za nezadovoljstvo je otklonjen. Naime, u natječajima se uopće neće nalaziti mogućnost prenamjene djelatnosti (brodogradilišta), a osnovni uvjet među obveznim uvjetima je poslovni plan za petogodišnje razdoblje te dokapitalizacija u novcu za tehnološka ulaganja, a sve naslonjeno na programe restrukturiranja", rekao je Matijašević u stanci sastanka predstavnika sindikata i poslovodstava brodogradilišta sa predstavnicima Vlade i Hrvatskog fonda za privatizaciju.

Logika govori da će samo one ponude koje odgovore tim obveznim uvjetima biti predmet odlučivanja, a u odlučivanju će sudjelovati povjerenstva u čijem sastavu su predstavnici uprave brodogradilišta, resornog ministarstva i sindikata, rekao je Matijašević. Ta povjerenstva, dodao je, imat će zadaću predložiti Vladi donošenje konačnih odluka po odabiru ponuda.

"Kad uzmemo sve u obzir stvorili smo pretpostavke da se privatizacija, ako do nje dođe, vodi u smjeru nastavka djelatnosti", kazao je Matijašević. Dodao je da su predstavnici Vlade na današnjem sastanku izvijestili da su sa Komisijom u telefonskim kontaktima suglasili većinu danas dogovorenih rješenja. Matijašević očekuje da bi natječaji mogli biti raspisani najranije u drugoj polovici siječnja, a prosvjedne aktivnosti sindikata su, kako je rekao, bile usmjerene prema Bruxellesu kojem se željelo poručiti da mora poštivati hrvatske zakone i dogovore postignute unutar Hrvatske.

Potpredsjednik Vlade Damir Polančec izjavio je da je definiran konačni tekst natječaja za privatizaciju brodogradilišta, koji će sutra biti poslan u Bruxelles. Cilj je da Europska komisija svoje mišljenje o tekstu da do 9. siječnja 2009. kako bi oko 20. siječnja mogli biti objavljeni natječaji, rekao je Polančec.

Prema Polančecovim riječima, natječaj podrazumijeva da svaki ponuđač mora dati poslovni plan, na najviše pet godina, s programom restrukturiranja, plan investicija te mora jasno navesti s kojim iznosom je spreman dokapitalizirati poduzeće. Također se traži jasna razrada plana investicija, posebno dijela koji govori o tehnološkoj obnovi. To je, kaže Polančec, svojevrsna garancija koja daje prednost ponuđačima koji kane nastaviti brodograđevnu djelatnosti.

Svatko može dati ponudu, ali prednost imaju, pod približno jednakim uvjetima iz ponude, oni koji podrazumjevaju nastavak djelatnosti, naglasio je. U natječajima se nadalje, daje mogućnost ponuđačima da sami procjene koji dio obaveza društva postaje njegova obveza i za to trebaju dati zamjenska jamstva. Preostale obveze društva prema bankama koje su pokrivene državnim jamstvima preuzima država, rekao je Polančec.

Naglasio je da novost koja je danas usuglašena, a koja, prema njegovim riječima, ni do sada nije bila sporna da će na konačnom odabiru i procjeni ponuda raditi mješovita povjerenstva u kojima će biti predstavnici uprava brodogradilišta, sindikata, Hrvatskog fonda za privatizaciju i Ministarstva gospodarstva. Ta će povjerenstva valorizirati ponude i na kraju donijeti odluke o tome koja je najbolja, rekao je Polančec.

Dogovor oko teksta natječaja zasad je postignut za pet brodogradilišta s kojima je razgovor bio završen, a nakon izjave Polančec je nastavio razgovor s predstavnicima pulskog Uljanika.