Znanstvenofantastična videoigra Halo premijerno se pojavila prije devet godina i započela franšizu kojoj se kraj ne nazire
Bogati svijet Haloa dosad nas je razveselio s čak šest videoigara od kojih tri predstavljaju glavnu trilogiju, dok su ostale tri smještene u razna vremenska razdoblja. Glavna trilogija započela je krajem 2001. godine objavom Haloa: Combat Evolved. Zanimljivo je naglasiti da je Halo u početku zamišljen kao strategija u realnom vremenu poput primjerice Command & Conquera, no nakon što je Microsoft kupio Bungie, proizvođača igre, na brzinu je odlučeno da se čitav koncept izmjeni i dobili smo pucačinu koja je postala vodeći naslov Xboxa i ekskluziva za spomenutu konzolu.
S obzirom na to da se do tada tvrdilo da pucačine nisu za konzole, jednostavna mehanika Haloa oduševila je mase i postala najveća reklama Xboxa kojem su se Sony i Nintendo u početku smijali, no Microsoft je imao viziju koja se na kraju i ostvarila. Sama priča Haloa govori o Master Chiefu, kibernetičkim dodacima pojačanom vojniku koji bije bitku s Covenantima, alijenskom rasom koja štuje izumrlu civilizaciju znanu kao Forerunners. Ljudsko širenje svemirom dovelo je do sukoba velikih razmjera u kojem ljudi gube bitku, no Master Chief je tu da spasi čovječanstvo. Osim konstantne akcije, Halo je nudio i vožnju vozilima, što je izgledalo prilično svježe, no ne i dovoljno atraktivno za vlasnike PC-ja za koje se Halo pojavio s dvije godine zakašnjenja.
Ipak, Microsoftu je primarno bilo učvrstiti poziciju među konzolama, zbog čega je objavio Halo 2 tri godine nakon originala. On je, kao i prethodnik, postao veliki hit poglavito zbog odličnog multiplayera koji je, za razliku od tadašnjih igara, imao automatizam traženja igara i igrača. Koliko je spomenuta inovacija bila popularna, govori podatak da je tjedan dana nakon izlaska Haloa 2 isti postao najigraniji mrežni naslov na Xbox Livu i tu je titulu zadržao svakog tjedna u iduće dvije godine. Završno poglavlje priče koju je započeo Halo: Combat Evolved stiže 2007. za Xbox 360. Igra je dakako Halo 3, a u prva 24 sata isti je ostvario zaradu od nevjerojatnih 170 milijuna dolara, što je uspio nadmašiti tek Grand Theft Auto IV, a i tri godine nakon izlaska popularnost mu ne jenjava.
Uz spomenutu službenu trilogiju, tijekom vremena su se pojavila i dva zasebna naslova, dok treći još čekamo: Halo Wars, Halo 3: ODST i Halo Reach. Halo Wars je strategija u realnom vremenu smještena dvadesetak godina prije izvornog Haloa, dok Halo 3: ODST govori o događajima između drugog i trećeg dijela. Najavljen prošle godine Halo: Reach će nam objasniti kako je čitava saga o borbi ljudskog roda i zlih vanzemaljaca započela, a kako se trenutno provodi beta testiranje, očekujemo da ćemo finalnu verziju zaigrati tek ove jeseni. Ekipa Bungieja je očito napravila dobar posao i zaludila svijet, čemu svjedoči i 27 milijuna prodanih igara čitavog serijala i zarada od 1,5 milijardi dolara, a kao nagradu, Microsoft im je nakon izlaska Haloa 3 podario neovisnost. Nema sumnje da će se serijal nastaviti i dalje, no brine nas činjenica da je Bungie prije par tjedana potpisao ugovor s Activisionom oko razvoja nove franšize na kojoj već neko vrijeme radi. Nadamo se samo da se novi posao neće odraziti na kvalitetu novih naslova iz jednog od najuspješnijih serijala iz svijeta videoigara.