Iako nas do lokalnih izbora dijele nepuna dva mjeseca mnogi kandidati za gradonačelnika Zagreba nemaju ni web stranicu, niti koriste mogućnosti koje im nudi digitalno oglašavanje
U agenciji Zriha Consulting proveli su od 8. do 27. ožujka istraživanje online kako bi ustanovili koliko su pojedini kandidati na izborima za gradonačelnika grada Zagreba popularni, koliko ih potencijalni birači pretražuju, kao i što žele doznati o njima.
Istraživanje je provedeno korištenjem internetske tražilice Google i oglašivačkog sustava Google Ads na uzorku većem od devet tisuća ispitanica i ispitanika.
Točnije, upotrijebljena je kampanja u Google Ads u sklopu koje je objavljen informativni oglas koji je vodio na web stranicu posebno izrađenu za svrhe istraživanja.
Oglasi su bili ciljani kako bi pokrili sve punoljetne građane grada Zagreba muškog i ženskog spola te bili geolokacijski ograničeni samo na područje glavnog grada.
Tijekom 19 dana istraživanja ukupno je 18.695 građana pretraživalo ove kandidate za gradonačelnika Zagreba: Davor Filipović, Tomislav Tomašević, Davor Nađi, Vesna Škare Ožbolt, Marina Pavković, Miroslav Škoro, Jelena Pavičić Vukičević, Renato Petek, Zvonimir Troskot, Joško Klisović, Mirando Mrsić, Otto Barić i Anka Mrak Taritaš.
Iako je predizborna kampanja već uhvatila maha, pokazalo se kako tijekom tog razdoblja nitko od kandidatkinja i kandidata nije koristio mogućnosti oglašavanja putem tražilice Google na ključnu riječ koja je sadržavala njegovo ime i prezime.
Traže se i oni koji su već odustali
Popularnost kandidata izračunali su na temelju podataka o pretraživanju dobivenih po završetku kampanje. Evo kako izgleda njihova rang lista:
1) Davor Filipović (5.531 građana)
2) Vesna Škare Ožbolt (4.431 građana)
3) Tomislav Tomašević (2.878 građana)
4) Jelena Pavičić Vukičević (1.677 građana)
5) Zvonimir Troskot (923 građana)
6) Davor Nađi (904 građana)
7) Renato Petek (617 građana)
8) Marina Pavković (595 građana)
9) Miroslav Škoro (550 građana)
10) Joško Klisović (319 građana)
11) Mirando Mrsić (222 građana)
12) Otto Barić (38 građana)
13) Anka Mrak Taritaš (10 građana)
Istraživanje je također pokazalo kako pri pretraživanju kandidata za gradonačelnika grada Zagreba biračko tijelo najviše zanimaju obitelj, porijeklo i životopis kandidata.
'S obzirom da ih pretražuju putem Googlea, ovo je pokazatelj s kojim tipom informacija kandidati mogu popuniti informacijsku prazninu', komentirao je prvi čovjek Zriha Consultinga Željko Riha.
Također, zanimljivo je kako je arhitekt Otto Barić i dalje tražen, iako je odustao od kandidature još krajem siječnja ove godine.
Propuštena prilika
Riha smatra kako je istraživanje pokazalo kako kandidati premalo koriste vrijedno digitalno oglašavanje, posebno Google Ads, u svojim kampanjama, ali niti ne nude ni odgovore na pitanja koja najviše zanimaju njihove birače, iako je ta taktika oglašavanja jedna od čestih praksi tijekom izbornih kampanja u svijetu.
Uz manjak aktivnog oglašavanja putem Google Adsa, dva mjeseca prije izbora mnogi kandidati nemaju još niti osnovne web stranice. 'Čini se kako kandidati za drugu najvažniju izvršnu funkciju u zemlji još uvijek nisu kampanjama pristupili dovoljno ozbiljno', zaključio je Riha.