KONKURENCIJA DOBRODOŠLA

Istražili smo fenomen Escape Rooma: Zašto ljudi bježe i tko na tome zarađuje?

26.03.2017 u 21:30

Bionic
Reading

Iako je poslovna klima u Hrvatskoj na klimavim nogama, sve je više malih biznisa koji kombiniraju priliku i izazov. Jedan od takvih svijetlih primjera su 'ecape roomovi', avanturističke igre koje su poharale svijet, a odnedavno i Hrvatsku. Jednu od tih novih gradskih atrakcija naziva 'Escape Roomica' nedavno su u središtu Zagreba otvorile Ana Kujundžić, Marijana Lovrić i Renata Pejnović koje su se na taj poslovni potez odlučile iz strasti prema igrama uloga i nisu požalile. Tportal je posjetio jednu takvu sobu za bijeg i otkrio u čemu je tajna fenomena za koji naše sugovornice kažu da je jedini biznis u kojem je konkurencija doista dobrodošla

Da strast i biznis idu ruku pod ruku, najbolji dokaz su Ana Kujundžić, Marijana Lovrić i Renata Pejnović, pasionirane ljubiteljice igri uloga (role playing games) koje su sasvim slučajno čule kako u Budimpešti postoji Escape Room koji pruža novo i jedinstveno iskustvo zabave nakon čega zaljubljenicima u igre uloga, detektivska rješavanja zagonetki i razotkrivanje misterija ništa više neće biti isto. Posjetivši jednu takvu prostoriju za igru bijega iz sobe u susjednoj Mađarskoj, odlučile su pokrenuti nešto slično i u Zagrebu.

'Oduševljene novim iskustvima i atrakcijama koje pružaju avanturističke zabavne igre bijega, otvorile smo prostor za igru nazvanu CSI: Zagreb, budući da volimo popularnu detektivsko-forenzičnu seriju. Dodatno zaražene viđenim u Budimpešti, dugo smo mozgale što ćemo ponuditi igračima te smo se na kraju iz ljubavi prema avanturama Horatia Cainea odlučile na 'Ekipu za očevid', ali s našim zamislima. Prema našem vlastitom scenariju, igrači moraju odgonetnuti tko je ubio policijskog agenta i za rješavanje slučaja imaju točno 60 minuta, jer upravo toliko vremena imaju prije nego li se ubojica vrati na mjesto zločina', predstavile su nam svoj koncept igre sugovornice koje ističu kako je za igru potrebna samo dobra volja, ponešto znanja i mnogo logike.

U kojoj mjeri je Escape Room kao koncept popularan u Zagrebu, ponajviše govori podatak da je unazad godinu, dvije otvoreno čak osam takvih prostora.

Igre bijega iz sobe, kazuju nam Ana, Renata i Marijana, sve su popularnije u gradu, pa se nerijetko posjet sobama odabire za prvi izlazak, a dolaze i čitave tvrtke koje u escape roomu organiziraju team building. Proslave rođendana uz istragu tko stoji iza ubojstva policijskog agenta, sasvim su normalna stvar, a prosidbe u jednom takvom prostoru pitanje su vremena, kažu vlasnice Roomice koje su nam približile i samu povijest igre bijega iz sobe.

Escape Room je, kazuju, zapravo računalna igra nastala u Japanu na temelju tzv. point & click adventure igara, dok je prva soba za bijeg otvorena 2007. godine. Vrlo brzo se proširila Azijom, osobito Kinom gdje je njihova popularnost gotovo kultna. Prve sobe u Europu stigle su 2012. godine u Londonu, a današnja europska prijestolnica escape rooma je Budimpešta u kojoj se nalazi stotinjak žanrovski različitih soba.

Dušu dalo za ljubitelje mozgalica    

'U čemu je fenomen escape rooma, teško je ukratko sažeti. Prije svega, to je novi oblik inventivne i interaktivne zabave rješavanja zagonetki uživo u kojoj ekipa od dva do pet igrača pomoću eksperimentiranja s realnim objektima rješava misterij i ima zadaću unutar određenog vremena izići iz sobe. Dakle, dušu dalo za one koji vole mozgalice i kojima su dosadili posjeti kinu, koncertima, kazalištima ili kafićima. Mnogima je samo jedan posjet sobi za bijeg bio dovoljan za ljubav na prvo igranje, a dodatna je draž jer u igri nema ograničenja, osim onog vremenskog koje se, prema potrebi, može ponešto i produžiti', kazuju nam tportalove sugovornice.

Vlasnice priznaju da su u početku zbog svoje kombinacije strasti prema igrama i poslovne ambicije nailazile i na podsmijeh, pa se tako prisjećaju kako su ih električari zbunjeno gledali kada su im pojašnjavale čime će se baviti dok se nisu sjetile prijatelja električara, njihova Tesle kako ga zovu, koji je vrlo brzo shvatio ideju i kako iza projekta Roomice stoji strast koju je teško pojasniti neupućenima.

Escape Room
  • Escape Room
  • Escape Room
  • Escape Room
Escape Room Izvor: Promo fotografije / Autor: Escape Room

Zanimalo nas je i kakav je profil igrača tih interaktivnih i ludo zabavnih igara i u čemu je njihova jedinstvenost. Ana, Marijana i Renata kažu da ne postoji određeni profil igrača, već su igrači uglavnom svi ljubitelji zabave željni novih iskustava u jedinstvenim pričama iz svijeta intriga, zagonetki i tajnih kodova u borbi s vremenom.

Klinci s klikerom

'Nemoguće je odrediti dobne granice igrača, pa tako imamo igrače starosti od 5 do 55 i više godina, s tim da su iskustva pokazala kako su upravo djeca najbolji igrači. Reklo bi se kako klinci imaju poseban kliker, a udruženi s iskusnijim suigračima dolaze do konačnog rješenja nakon čega slijedi oduševljenje i tu, zapravo, počinje ovisnost o takvim uzbudljivim  igrama, jer što je zadatak teži i zamršeniji, veći je i izazov', ispričale su voditeljice.

Upitane za nove poslovne izazove, dvije vlasnice kažu kako planova za budućnost svakako ima te kako planiraju otvoriti sobu koja bi svojom autentičnošću bila specifična za Hrvatsku. Na pitanje, pak, može li se od escape rooma živjeti, kazuju kako su zasad zadovoljne budući da su u poslu tek pet mjeseci.

'No, u krajnjem slučaju, naša trenutna pozicija pozitivni je pokazatelj kako pred sobama za bijeg postoji itekakva povoljna poslovna budućnost. Otvaraju se nove sobe, a dolaskom sve većeg broja turista u Zagreb, raste i ponuda i potražnja. Stoga ne čudi kako je fenomen soba za bijeg prepoznala i Turistička zajednica grada Zagreba koja posjetiteljima glavnog grada na svojim internetskim stranicama preporučuje taj unikatni i kreativni oblik zabave', procjenjuju vlasnice.

Unikatna situacija u biznisu

Ono što je, pak, nezamislivo u drugim poslovnim djelatnostima, ovdje je gotovo pravilo. Vlasnici i voditelji soba za bijeg, naime, preporučuju igračima posjete drugim sobama, što je unikatna situacija u biznisu.

'Unatoč sve većem broju soba, između nas ne postoji konkurencija, jer jedni druge preporučujemo posjetiteljima budući da svaka zasebna soba za bijeg u gradu igračima nudi jedinstveno iskustvo, baš kao što je jedinstven slučaj da nakon posjete Roomice igračima preporučimo i ostale zagrebačke sobe za bijeg. Kada je u pitanju strast, obično dolazi do ljubomore i zavisti, no u ovom poslu, osim same strasti prema igri, nema konkurencije, već samo tople preporuke', zaključuju Ana, Marijana i Renata.