GFR i Grampet grupa ostaju potpuno predani procesu privatizacije HŽ Carga i izjavljuju da je hrvatsko tržište jedan od njihovih strateških interesa, stoji u priopćenju Grampet grupe, inače jedinog ponuđača za privatizaciju HŽ Carga. Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture potvrdili su za tportal da je postupak privatizacije HŽ Carga u tijeku
Grup Feroviar Roman (GFR), član Grampet grupe, želi upoznati hrvatske medije, javnost i hrvatsku vlast s time da je u potpunosti posvećen i fokusiran na proces privatizacije HŽ Carga, navodi se u priopćenju i dodaje se da je za GFR i Grampet grupu HŽ Cargo tvrtka od strateškog značenja, kao i hrvatsko tržište željeznica.
GFR naglašava da neće dopustiti da njegov trud u Hrvatskoj bude ugrožen zbog nesretnih zbivanja oko privatizacije rumunjske državne tvrtke CFR Marfa te zbog neuspjeha vlade da ispuni formalne zakonske uvjete, kako je navedeno u ugovoru.
U cijelom procesu privatizacije CFR Marfe GFR je, tvrdi, ispunio obaveze u potpunosti i na vrijeme, uz plaćanje sredstava u cijelosti i na vrijeme. Kako stoji u priopćenju, radi se o više od 30 milijuna eura: 10 milijuna eura garancije i 20,2 milijuna eura deponiranih na povjereničkom računu, kao što je propisano ugovorom o privatizaciji.
Kao odgovoran investitor koji želi proširiti svoje poslovanje u Rumunjskoj i na čitavom području Balkana, GFR je bio spreman za završnu fazu privatizacije: ispuniti svoju posljednju obavezu isplatom ostatka od 170 milijuna eura za 51 posto vlasništva u rumunjskom željezničkom teretnom prijevozniku. Jedina zapreka u tom pogledu bila je činjenica da ugovor o privatizaciji, kako je dogovoreno s državnim tijelima, nije dao GFR-u zakonske osnove za to, jer posljednja isplata može biti izvršena onda kada su ispunjeni ostali uvjeti, stoji nadalje u priopćenju.
Rumunjsko Ministarstvo prometa pozvalo je Grup Feroviar Roman u ponedjeljak i obavijestilo da neki od zajmodavca CFR Marfe nisu dali svoju suglasnost za promjene u strukturi dioničara te vijeće nije imalo vremena dati svoje mišljenje o transakciji, stoji u priopćenju Grup Feroviar Roman u utorak na konferenciji za novinare, na kojoj je izraženo žaljenje zato što povjerenstvo za privatizaciju 'nije pokazalo istu predanost procesu privatizacije kao što je to GFR učinio'.
'Iako nam je žao zbog situacije u Rumunjskoj, sada smo još više fokusirani na Hrvatsku te smo sigurni da će privatizacija HŽ Carga biti uspjeh i za nas i za hrvatsku vlast. Nesretna situacija u Rumunjskoj ne utječe na naše obaveze vezane za HŽ Cargo. Izvršili smo naše obaveze u Rumunjskoj, kao kupac i kao strateški ulagač. Obavezujemo se napraviti sve moguće u Hrvatskoj, tako da HŽ Cargo može postati ključni igrač u regionalnom željezničkom teretnom sektoru', izjavio je Gruia Stoica, predsjednik Uprave GFR-a i predsjednik Grampet grupe.
Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture kazali su za tportal da 'ministar nije hitno otputovao u Bukurešt zbog nekakve provjere privatizacije HŽ Carga, niti bi tako nešto činio'.
Pregovori oko kupoprodajnog ugovora o privatizaciji HŽ Carga traju i oni se ne odvijaju u Bukureštu nego u Zagrebu, naglasili su iz Ministarstva.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić otišao je u Bukurešt povodom konferencije Nacionalne koordinacije ECE Kina (National Coordinators ECE - China), i to u ulozi predsjednika Povjerenstva za gospodarsku suradnju Hrvatske s Kinom, a koja se u Bukureštu odvijala u ponedjeljak i utorak. Prilikom boravka u Bukureštu ministar je bio i u službenom posjetu rumunjskom Ministarstvu prometa, a održao je i sastanak s čelnim ljudima Grampet grupe, na kojem se načelno razgovaralo o tijeku pregovora o kupoprodajnom ugovoru za HŽ Cargo. Ministru su čelni ljudi Grampet grupe dali najnovije informacije vezane uz aktivnosti prilikom pokušaja kupnje rumunjske tvrtke za željeznički prijevoz tereta.
'Dakle postupak privatizacije HŽ Carga je u tijeku', potvrdili su iz Ministarstva.