Barbie je prvi izmišljeni lik koji je dospio na Forbesov popis najmoćnijih žena u povijesti. Na popisu se nalazi 99 vrijednih, stvarnih poduzetnica, čelnica i inovatorica.
Ona je možda samo lutka, no ove godine postala je mnogo više od toga. Popularnost filma redateljice Grete Gerwig Barbie je učinila simbolom nužnosti borbe za vraćanje oduzete moći žena piše Forbes Hrvatska.
Barbie je već generacijama inspiracija za djevojčice i njihove majke, no ove godine ta inspiracija je bila najpotrebnija. A Barbie je dorasla izazovu. Gotovo 65 godina nakon njenog “rođenja,” Barbie, sa svojih 30 centimetara visine, ima divovski utjecaj.
“Ona je prava sila,” kaže Lisa McKnight, izvršna direktorica za brending Mattela i globalna čelnica Barbie. “Ona je dala energiju čitavom pokretu. Barbie u ovom trenutku definitivno grabi naprijed.”
McKnight to kaže savršeno svjesna kako Mattel, njen poslodavac, ima direktne koristi od snage Barbie. Utjecaj je možda teško izmjeriti, no Barbie je i u brojkama postigla rezultate. Podigla je čitavu industriju. Nakon izlaska filma Barbie, prodaja lutki porasla je za 16 posto u trećem kvartalu u odnosu na prošli period prošle godine i dosegla 605 milijuna dolara. Iz tvrtke za istraživanje tržišta Euromonitor International kažu kako ovaj efekt nije ograničen samo na Mattel: Barbie bi mogla globalnu prodaju lutaka do 2027. “dotjerati” do 14 milijardi dolara, što je porast od 16 posto u odnosu na slabiju prodaju 2022.
Rekordan broj ljudi pogledao je film. Barbie je na globalnim kinoblagajnama zaradila 1.4 milijarde dolara, čime je Greta Gerwig ušla u povijest kao prva redateljica koja je samostalno režirala film sa zaradom od preko milijardu dolara. O filmu se toliko pričalo da je privukao bijes konzervativnog kanala Fox News, a Pantone je Barbie nijansu ružičaste prozvao bojom godine.
Barbie također na TikToku i Instagramu ima preko pet milijuna pratitelja, a na YouToubeu ih je gotovo 12 milijuna.