Radovi na Aleji Matije Ljubeka oko jezera Jarun privode se kraju i iz Grada su jučer najavili da bi sve trebalo biti zgotovljeno ovoga vikenda, a prvi put prezentirano je kako je sve to zamišljeno. Očekivano, novo prometno rješenje podijelilo je javnost. I dok su jedni zadovoljni, nemali je broj onih koji smatraju da je promet za automobile trebalo skroz dokinuti ili vratiti na ono kako je nekada bilo – da bude dvosmjeran
Prema najavljenom 7. veljače, radovi na Aleji proslavljenog kanuista trebali su biti završeni u roku od 45 dana. No veći problem od kašnjenja, ako je suditi prema istupu trofejnog veslačkog trenera Srećka Šuka, činjenica je da je Grad iskoristio radove za nametanje prometnog rješenja koje bi sportašima, privrednicima i ponajprije posjetiteljima Jaruna trebalo donijeti velike probleme uvođenjem nelogičnih postupaka koji ugrožavaju održivost i svakodnevni rad navedenih subjekata.
Kako navodi Šuk, svi subjekti su početkom veljače zaprimili službene dopise da će radovi na prometnici oko jarunskog jezera trajati od 14. veljače do 1. travnja i da se izvode zbog nanošenja novog sloja asfalta na postojeći kolnik.
Naveo je i da su iz nadležnog gradskog ureda uz obavijest zaprimili anketu putem koje su svi korisnici, dakle sportski klubovi i zakupci, trebali dati svoj stav o regulaciji prometa u ŠRC-u Jarun.
'Rezultati ankete poslane u Grad pokazali su da 95 posto subjekata traži i želi vraćanje dvosmjerne regulacije prometa. Krajem veljače svi sportski savezi, klubovi i zakupci pozvani su na sastanak na kojem im je prezentiran novi izgled prometnice, iz kojeg se dalo zaključiti da nije riječ o presvlačenju prometnice asfaltom, već o ozbiljnom građevinskom zahvatu koji obuhvaća devastaciju zelenih površina, rušenje stabala te ukidanje 80 posto postojećih parkirnih mjesta. Iz Grada su naveli da se kao kompenzacija priprema izgradnja novih parkinga izvan ŠRC-a, koji su poprilično udaljeni od lokacije', tvrdi Šuk.
Podsjetimo, još 2018. godine promet oko jezera iz dvosmjernog je prebačen u jednosmjerni, čime su i tada bili nezadovoljni sportaši i zakupci ugostiteljskih objekata. Novo rješenje, kojim se Grad pohvalio jučer, i dalje predviđa jednosmjerni promet, a biciklistički ostaje dvosmjeran, ali je prebačen na unutarnji obod, a staze su postale šire, između četiri i pet metara, jer je velik broj parkirnih mjesta, posebno na južnoj strani jezera – ukinut.
Do njih je zaštitni pojas od jednog do jednog i pol metra kojim se odvajaju biciklistički i motorni promet. Novost je to da će postojeća ZET-ova linija 113, koja je do sada prometovala od Remize do okretišta na Hrgovićima, vikendom voziti oko jezera, s jedanaest novih autobusnih stajališta i uz polaske svakih 45 minuta. Rješenje je napravljeno, kako je navedeno, temeljem elaborata zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti.
Za one koji i dalje na Jarun dolaze automobilom predviđena su nova parkirna mjesta u Ulici Hrvatskoga sokola (oko 180 mjesta), na površini zapadno od ulaza kod Hrvatskog sokola (oko 130 mjesta) te na jugozapadnom uglu jezera, koji vodi prema Petrovaradinskoj ulici (oko 70 mjesta).
Prometni stručnjak Goran Husinec smatra da je rješenje na tragu onoga što zastupa i propagira gradska vlast i za što su joj građani dali glas na izborima.
'Na ovaj način vjerojatno će se broj automobila prepoloviti za 50 posto jer ljudi kad budu znali da se nemaju gdje parkirati neće ni dolaziti njima. Iako sam mišljenja da se možda trebalo ići u smjeru da se na sjevernom dijelu jezera od veslača pa do Aquariusa uvede dvosmjerni promet za automobile. Međutim pitanje je kako bi se onda pomirila ideja sa širokim stazama za bicikliste i tako bi se vjerojatno narušila prvotna ideja. Kod svakog rješenja ima nezadovoljnih', kazao je Husinec.
Njegov kolega Željko Marušić smatra da je Grad u potpunosti trebao ukinuti mogućnost ulaska automobilima za građane i ostaviti tu opciju samo za žurne službe, dostavu i potrebe sportaša.
'Na ovaj način kompromitira se osnovna funkcija i svrha jezera. Jarun je mjesto za razonodu i rekreaciju. Pa cijeli krug oko jezera pješice se napravi za četrdesetak minuta. Ljude treba motivirati na više pješačenja i bicikliranja', smatra Marušić.
Radovi ukupne vrijednosti 3,7 milijuna eura, od kojih se oko 2,4 milijuna eura očekuje iz Fonda solidarnosti, a preostalo iz proračuna Grada Zagreba, prvi su ovakve vrste nakon punih 40 godina.