Najnovija Nintendova konzola izazvala je brojne kontroverze čak i prije izlaska na tržište, danas čak ni to. Gaming industrija odlučila ju je jednostavno – ignorirati
Wii U, nasljednik Wii konzole - komercijalno najuspješnije konzole aktualne generacije – na tržištu se pojavio u studenom prošle godine. Konzola je najavljena sredinom 2011. a javnosti predstavljena u siječnju 2012. godine. Već tada izazvala je pravu buru kontroverzi, kako zbog specifičnog kontrolera koji nalikuje na poveći tablet, tako i zbog upitnih mogućnosti. Naime, već i tada znalo se da je aktualna generacija pri kraju životnog ciklusa i bilo je pitanje hoće li Wii U biti next-gen konzola ili ne.
Nintendo je nažalost tajio specifikacije konzole i unatoč tome naglašavao da se radi o konzoli sljedeće generacije. Odgovor na to pitanje došao je s izlaskom konzole. Iako Nintendo nikada nije razotkrio specifikacije, ljudi iz brojnih razvojnih studija potvrdili su da se radi o hardveru usporedivnom s onim u PlayStationu 3 i Xboxu 360, s nešto jačim grafičkim karticama i 8GB RAM-a. Takve se pak specifikacije ni u ludilu ne mogu nazvati hardverom sljedeće generacije.
Po izlasku same konzole, ponuda igara bila je relativno dobra za novu konzolu. Pojavile su se neke ekskluzive, tu je bio i novi Assassin's Creed III, a portani su i neki stariji hitovi poput Mass Effecta 3. No, već tu počela se zamjećivati praznina u ponudi koja se još i danas samo produbljuje, a scenarij je uvijek sličan: izdavačka kuća najavi novu igru, novinari pitaju 'jel ima i za Wii U', a odgovor je (pre)često u stilu – 'Pa znate, Wii U nam trenutno nije u fokusu'.
Ali, stvari postaju još i gore.
EA i Epic Games spuštaju rampu
Relativno nedavno EA je i službeno najavio da DICE radi na novom Battlefieldu i to na novom engineu pod imenom 'Frostbite 3'. A Frostbite 3 neće podržavati Wii U platformu. U prijevodu, većina EA-ovih igara u nekoliko sljedećih godina (Mass Effect, Dragon Age i druge) biti će pogonjena engineom koji neće podržavati Wii U.
'Zasad nemamo podršku za Wii U u Frostbite engineu' – izjavio je Patrick Bach iz DICE-a – 'Radi se jednostavno o tome da nam ta platforma nije u fokusu.' Čovjek je rekao sve, a priča se nastavlja dalje s Unreal Engineom 4 na koji nas je novim tech-demom prije nekoliko dana opet podsjetio Epic Games.
Kada je prije nekoliko dana priupitan podržava li Unreal Engine 4 Wii U platformu, Mark Rein, suosnivač Epic Gamesa odgovorio je ovako: 'Hahaha – ne. Okej, ovo možda i nije najtočniji odgovor, ali, za Wii U imamo Unreal Engine 3. Tim engineom napravljene su mnoge nevjerojatne igre i još uvijek se rade. Taj engine neće nestati zbog pojave UE4. S novim engineom ciljamo na konzole sljedeće generacije. Na to smo u potpunosti usredotočeni.'
Rein je ipak sljedeći dan usporio u nižu brzinu i ispravio se: 'Bio je to glupi gaf. Epic Games službeno neće podržavati Unreal Engine 4 na Wii U platformi, ali ako netko želi UE4 igru na Wii U, nitko mu neće zabraniti da je napravi. Ako želite UE4 igru na Xboxu 360, samo naprijed!'
U prijevodu, Wii U će biti sposoban pogoniti igre na Unreal Engineu 4 ali jednostavno neće biti u stanju koristiti sve njegove blagodati i igre će u krajnosti opet izgledati kao da su bazirane na UE3.
Čemu zapravo sva ova panika?
'Da i, pa ovo su samo dva enginea?!' - sigurno će ustvrditi pokoji nepopravljivi optimist. Ajmo ovako – EA je jedna od najvećih svjetskih izdavačkih kuća u industriji gaminga i većina njegovih igara biti će bazirana upravo na Frostbite 3 engineu. Ni jedna od tih igara neće biti igriva na Wii U platformi.
Unreal Engine 3 najzastupljeniji je engine u povijesti gaminga na kojemu je razvijeno doslovno stotine naslova. Postoji velika vjerojatnost da će njegovo mjesto uskoro preuzeti Unreal Engine 4. Iako smo čuli da će razvoj UE4 igara na Wii U platformi biti moguć, on jednostavno neće imati smisla i vjerojatno će iziskivati značajna sredstva s obzirom da službena podrška od strane Epic Gamesa naće postojati.
Sve ovo, naravno, naša su nagađanja i promišljanja trenutne situacije, a ona je već i sad daleko od idealne. Bacite li pogled na svjetske ljestvice najprodavanijih naslova, teško da ćete u TOP 30 vidjeti koju Wii U igru. Kada je Wii bio na kraju svojeg ciklusa, po nekoliko Wii ekskluziva redovito je boravilo u TOP 10 i to trajno. Konzola se doduše prodaje sasvim pristojno, ali budućnost joj je u najmanju ruku veoma upitna. Pitanje je samo ima li Nintendo kakav as u rukavu za koji još ne znamo.