Turistička sezona još traje. U Hrvatskoj trenutačno boravi više od 600 tisuća turista, od toga 550 tisuća stranih. Turistički promet zabilježen na vrhuncu sezone potvrđuje uočene trendove, prema kojima gosti ostvaruju više dolazaka u našim destinacijama, ali se pritom zadržavaju malo kraće. Tko je ovoga ljeta u minusu, a tko u plusu? Kakve su nam cijene? Kakva je budućnost našeg turizma s obzirom na sve veći broj apartmana koji se i dalje nezaustavljivo grade?
Tonči Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta rekao je u emisiji HRT-a Otvoreno da se nalazimo u pravoj turističkoj godini kad su se sva tržišta vratila i reguliran i vraćen cijeli avio promet.
'Turistička godina je cijelu godinu i bilježimo rezultate. Na nivou godine imamo izvanredne rezultate, jako dobri što se tiče dolazaka i noćenja. Imali smo najbolju predsezonu u povijesti hrvatskog turizma. Očekujemo i izvanrednu posezonu. U srpnju i kolovozu primjetan je trend dolazaka, a nešto kraći boravaka. Ljudi putuju više puta godišnje na manji broj dana. To je sasvim prirodno. Naše bitno mjerilo su prihodi.'
Naglasio je kako je turizam dao snažni doprinos hrvatskom gospodarstvu. 'U prvom kvartalu rekordni rast prihoda od 38 posto. Očekujemo kad povučemo crtu na kraju kalendarske godine, naravno cijele turističke godine da ćemo biti itekako sretni i zadovoljni s rezultatom', dodao je.
Bernard Zenzerović, direktor Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, rekao je da je očekivano da turisti borave kraće s obzirom na okolnosti, gospodarska kretanja koja se događaju.
'Činjenica je da je sezona bila dobra, pokazatelji su jako dobri. I to isto vrijedi i za hotele i kampove, organizirani smještaj. I jedan i drugi imaju pluseve na svojim kontu. Ono što je bitno u ovom tijeku turističke godine. Prihodovno isto će godina sigurno biti bolja, nego što je bila prošle godine. Ono što cijeli sektor opterećuje već sad je tema troškova koji dalje dosta brzo rastu. Gosti su bez nekakvih iznenađenja ostali tradicionalno nama vjerni iz naših najbližih emitivnih tržišta. U principu nekakvih velikih pomaka na top listama glavnih gostiju nije bilo', rekao je Zenzerović.
Komentirao je dolaske talijanskih turista te broj gostiju u špici sezone.
'Puno se toga spominjalo ovo ljeto i rezultati iz talijanskog tržišta i svi drugi su dobri. Pitanje je da li nama uopće u špici sezone treba više gostiju. Posebno s obzirom na opterećenost naših destinacija koju već imamo. Neki su tu posebno opterećeni. I dalje nam trebaju po modelu po kojem smo mi do sada rasli. Broj hotela i kampova je kontinuirano manje-više isti što se tiče smještanih jedinica od zadnjih 30 godina. Mi smo od 2017. na tržište u komercijalnom i nekomercijalnom smještaju stavili oko 300.000 novih kreveta. Samo u godinu dana 33.000. Ako uzmemo i nekomercijalni, već smo između 55.000 i 60.000. Ako govorimo o 300.000, to je grad veći od Splita. Dugoročno svi smo opredijeljeni da želimo održivi turizam', rekao je.