Već u subotu započet će prikupljanje potpisa za referendum o davanju autocesta u koncesiju. No dok su se sindikati i nevladine udruge uspjeli ujediniti u protivljenju monetizaciji, SDP i HDZ, čini se, ne mogu se dogovoriti sami sa sobom. Naime, iako se danas SDP zalaže za monetizaciju, a HDZ je protiv, sasvim drugu priču pričali su prije tri godine, javlja HRT
Dug za izgradnju autocesta iznosi čak 30 milijardi kuna. Monetizacijom bi se pokrio dio, između 18 i 23 milijarde. Resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić od svoje nakane ne odustaje, javlja HRT.
'Koja je alternativa tome? Zašto bi netko bio protiv kada možemo dobiti jedan dio prihoda odmah, zatvoriti nepovoljne kredite i u budućnosti, ako krene porast prometa, to dijelimo u određenom dijelu s budućim koncesionarom', kaže Hajdaš Dončić.
Šef oporbe Tomislav Karamarko protivi se koncesioniranju jer bi se taj novac istog trena potrošio. 'Nemojmo gubiti naše nacionalno bogatstvo. Rekao bih, ajmo ga kapitalizirati na bolji način, ajmo razmišljati dugoročno. Ova Vlada očito nije svjesna toga što radi', poručio je Karamarko.
Zanimljivo, prije samo tri godine, HDZ je bio za monetizaciju, a SDP protiv.
'Imamo obvezu do kraja godine ispitati modele, učinke, napraviti jednu feasibility studiju o tome što bi to značilo kada bi se neki dijelovi autoceste u većem ili manjem broju dali u koncesiju', kazao je u prosincu 2011. bivši ministar prometa Božidar Kalmeta.
'Hrvatski građani plaćaju još i sada kroz trošarine i kroz određena davanja za tu autocestu i ne vidim smisao da se to nekome da na upravljanje da bi dao novac u ovom trenutku i time upravljao 30 godina', kazao je pak prije tri godine današnji ministar obrta i poduzetništva Gordan Maras.