AUTOBUSI SE ČEKAJU SATIMA

Kaos na splitskom aerodromu

11.09.2010 u 09:35

Bionic
Reading

Zbog malog rata među autoprijevoznicima i loše organizacije u splitskoj se zračnoj luci na autobus do grada ponekad čeka više sati, žale se putnici

'Stigli smo zrakoplovom iz Zagreba u Split redovnom linijom Croatia Airlinesa oko 7.30. Vani je nekakav minibus uzeo nekolicinu najbržih putnika, začas se napunio i otišao za Split. Mi smo ostali bez prijevoza, a žurilo nam

se na katamaran za Hvar', požalila nam se jedna Zagrepčanka koja ondje redovno ljetuje.

'Kada smo pitali za sljedeći prijevoz do grada u Croatia Airlinesu, uputili su nas na šalter tvrtke Pleso prijevoz. Ondje su nam rekli da prvi autobus kreće tek u 12.45 sati. Na naše prosvjede i užas odgovorili su kako tu ništa ne mogu jer su koncesije dobili neki lokalni privatnici. Predložili su nam da se koristimo javnim prijevozom čija je najbliža stanica udaljena nekoliko stotina metara. Nisam mogla s koferima, malom djecom i majkom u godinama klipsati do tamo i ukrcavati se na redovnu liniju. Nismo imali izbora, uzeli smo taksi, a on nam je naplatio prijevoz do luke 270 kuna. Više nikada u Split neću ići zrakoplovom', objasnila nam je nezadovoljna zagrebačka putnica, koja je željela ostati anonimna.

Nazvali smo zračnu luku Split i saznali da prijevoz do grada ondje obavljaju tri tvrtke: Pleso prijevoz, Promet Split kao javni prijevoznik na liniji Trogir – Split i obrt Žele. Minibus, koji je nesretnoj Zagrepčanki pobjegao ispred nosa, u vlasništvu je obrta Žele. Sljedeći je kretao u devet sati, međutim, njoj i skupini turista na istom letu to na šalteru Pleso prijevoza i Croatia Airlinesa nitko nije rekao. No čak i da je trebala čekati do 9 sati bilo bi previše jer, kada se sve zbroji, ispada da je putovanje zrakoplovom od Zagreba do Splita duže, neudobnije i skuplje nego automobilom.

Zanimljivo je također da se na službenim stranicama Zračne luke Split (koja je pred sezonu još u izradi) spominju samo tvrtke Pleso prijevoz i Promet Split te taksi služba. O obrtu Žele ni riječi.

U sjedištu Pleso prijevoza u Zagrebu, neslužbeno smo doznali kako splitski prijevoznici vode pravi mali rat protiv njih i učestalo im šalju inspekcije da ih ometaju. Prije su, kažu, uvijek redovno vozili putnike nakon svakog slijetanja zrakoplova, no posljednjih su godina morali prorijediti raspored.

Poslali su nam i službeni dopis u kojem izražavaju žaljenje zbog neprilika u kojima se našlo nekoliko putnika spomenutog leta, no ističu da odgovornost za problem nije na njima.

'Nama je Splitsko-dalmatinska županija dodijeljena vremena polazaka koja su transparentna na našoj web-stranici te izvan tog voznog reda ne smijemo prometovati. Prijevoznici Promet Split i obrt Žele trebali bi prometovati u međuvremenu. Glede napomene u kojoj se spominje da autobusi Pleso prijevoza prometuju po slijetanju redovnih zrakoplovnih linija (na internetu) izjavljujemo da je ista bila na snazi dok nam je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te ostale službe koje su u nadležnosti izdavanja Dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika nisu osporile', stoji u priopćenju.

Dok naše tvrtke u našoj glavnoj tranzitnoj turističkoj destinaciji na početku turističke sezone prebacuju odgovornost jedna s druge i šeću putnike od šaltera do šaltera i od stanice do stanice, bojimo se da bi brojni gosti mogli zaključiti kako je Hrvatska mala zemlja za veliki kaos.