Jedan od ključnih infrastrukturnih projekata u Zagrebu trebao bi krenuti tek za godinu dana, iako je u planovima stoljeće i pol. Probijanje Šarengradske je u gradskoj upravi najavljeno kao kapitalan projekt, unatoč velikim preprekama
Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević najavio je pet velikih cestovnih projekata koji bi trebali riješiti problem s prometom. Među tim projektima je i izgradnja Šarengradske ulice, koja bi se trebala nastavljati na Jadranski most prema sjeveru, paralelno sa Savskom cestom.
'Od prvog se dana priča, nećete vi tu dugo, tu vam prolazi cesta. Evo, pred mirovinom sam, nadam se i vjerujem da ću odraditi svoj radni vijek prije nego cesta dođe', rekao je za HRT Mladen Varoščić, koji je 1987. godine na trasi buduće Šarengradske otvorio obrtničku radionicu.
Još 1982. godine se počelo govoriti o probijanju Šarengradske, dodaje predsjednik Hrvatskog automodelarskog saveza, Zvonimir Matošić. Oni su dobili prostor kojeg i danas koriste kao privremeno rješenje.
Prepreke
No, pitanje je hoće li Šarengradska postati trajno rješenje. Ova cesta je prvi put planirana prije 150 godina, a njena realizacija bi, kako je najavljeno, trebala početi za godinu dana. Ipak, najveća prepreka na trasi je Osnovna škola Horvati, koja bi trebala biti srušena tek kad se izgradi novi objekt na obližnjoj parceli. Druga prepreka mogla bi biti zgrada na raskrižju Selske ceste i Jadranskog mosta.
'Što se tiče same trase, sve će biti poznato nakon što se izrade parcelacijski elaborati', istaknula je glasnogovornica Grada Zagreba, Dinka Živalj.
Dvije faze, dva rješenja
Zbog toga će se Šarengradska probijati u dvije faze. Prva faza uključuje trasu između Ulice grada Vukovara i Zagrebačke avenije, gdje nema toliko objekata i imovinsko-pravna situacija je uglavnom riješena. Veći problem će biti izgraditi cestu od Zagrebačke do Jadranskog mosta.
Nije još sasvim jasno ni kako će se orgaizirati promet. Na stolu su dva rješenja. Jedno uključuje prelazak cestovnog prometa u Šarengradsku, dok bi dio Savske postao pješačko-tramvajska zona. Druga ideja je da Savska i Šarengradska postanu jednosmjerne prometnice.
'Šarengradska može svakako dati jedan novi ulaz prema centru Zagreba, a opet će rasteretiti Savsku ulicu koja onda može biti tramvajski koridor', ustvrdio je dekan Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Marko Šoštarić.