Google je predstavio svoju društvenu mrežu. Što je to, treba li vam i koliko više ćete moći bariti tamo u odnosu na Facebook, za vas pojašnjava Nebojša Grbačić, posve razumljivim, birtijskim rječnikom
Prva asocijacija kad sam se prije par dana počeo igrati s servisom/alatom/društvenom mrežom Google + je, čini se, bila i ona najtočnija. Napisao sam na Twitteru da ako je 'Facebook svadba, Twitter ona ekipa što puši ispred sale i zajebava se, Google + je ono kad se vraćate pripiti iz grada pa dijelite troškove taksija'. Hajde onda da nastavim tim birtijskim rječnikom u pojašnjavanju Googleove novotarije kojom se zasad igra manji dio internetske populacije, no koja bi, realno, mogla uzeti velik dio 'društvenog' tržišta.
Facebook je, dakle, već spomenuta svadba ili neka svečana večera s roditeljima i bliskim prijateljima. Primjerice, maturalna večer ili proslava pete, desete obljetnice iste. Tamo idete da vidite tko je što, s kim, kako i kada. Nije da se time previše zamarate, ali svatko nosi u sebi malog voajera kojemu se potajno moli. Za to je Facebook savršen, da tu i tamo vidite kakvu novost osobe koja je jednom bila dio vašeg života, makar i nakratko. Kao, frendovi smo na Facebooku, lajkamo si tu i tamo statuse, nema potrebe (a još manje želje) da odemo na onu kavu koju dogovaramo već mjesecima.
Twitter je druga društvena priča. Tu smo si već nekako iskreniji, više se zabavljamo, radimo više kul stvari i svađamo se iskrenije. Tu smo nakon rezanja torte već pripiti pa smo napustili tuleći bend i sad vani ogovaramo mladu. Twitter je ona ekipa koja se odvoji s proslave mature pa se zapije u parkiću i zaprlja odijela i haljine. I sjetimo se frenda koji je tijekom rata otišao 's one strane' i kako smo se igrali k'o klinci, i volimo razrednog nerda koji je smršavio i obogatio se na iPhone aplikaciji.
Follow, fan, favorite, plus, Amer, Rus
Što će nam sada Google + i koji k. Google uopće zna o društvenim mrežama? Ako i nije puno znao, nešto je ipak naučio. U birtijskim referencama to zvuči ovako: Google + je ono kad odeš na poslovnu večeru u kakav fini restoran pa tamo sretneš super frenda s kojim se kasnije zapiješ u birtiji dvije ulice niže. Google + je i ono kad dijeliš taksi s nepoznatim ljudima, ali svi imate isti interes – uštedjeti pare. Google + je spoj zabavnog s korisnim. Na više službeni način od onog poetskog na Twitteru i na više otvoren način od onog homogenog na Facebooku. Google + pretendira na onu ozbiljnu dimenziju s kojom se prije ili kasnije morate susresti. Ako ste pili, netko vas mora odvesti doma jer je to razumnije nego da vozite sami. Ali ostaje zabavan utoliko što ste tu večer ipak bili vani i zabavljali se. Ako je dosad Google bio početna točka većine internetskih korisnika, Google + je krajnja destinacija.
Manje birtijskim rječnikom, Google + je finalno odredište na kojem dijelite sadržaje (znanje, opaske, viralke...) koje ste nakupili surfajući internetom u nekom periodu. Koliko vidim nakon par dana korištenja i stotinjak ljudi 'okruženih' u kojekakve interesne sfere (krugove, je l'), na Google + servisu zasad su 'i jedni i drugi'. Više je onih s Twittera, što je logično, obzirom da je tamo veća baza early adoptera koji se vole igrati novotarijama.
Ono što se već sad da primijetiti jest da korisnici nisu sigurni kakav bi sadržaj tamo dijelili. Opcije koje Google + donosi potiču ljude da dijele bilo koju vrstu sadržaja. Lako je i s filmićima, i fotkama, i rečenicama duljim od 140 znakova i s kojekakvim zabavnim gifovima. Preklapaju vam se korisnici s Facebooka i Twittera, pa čas osjećate da možete biti u potpunosti opušteni i zajebavati se, a onda u drugom trenu shvatite da je tu i vaš šef kojemu ste zablokirali pristup 'onim' sadržajima na Facebooku. Malo bude problem to što je te krugove lako izmiješati, pa se čovjek malo pogubi i ne zna što bi i kako, a posebice kome. Problem je i taj što ste od frendova na Facebooku kojima znate ime, i frendova na Twitteru koje pratite po nicku, najednom dobili happy miks imena za koje prvi put čujete ili one koje nipošto ne želite gledati na još jednom frontu.
Ali... Čemu?
Drugi dio korisnika koji se tamo okupio je dobro definirala moja kolegica Irena. Kaže ona da su tamo ljudi kojima Facebook nikad nije sjeo, ali su htjeli imati takvu vrstu interakcije, pa im je Google + došao k'o naručen. Vrijeme će, naravno, pokazati i definirati jasnu svrhu Google + društvene mreže. Ono najvažnije pitanje koje si mnogi korisnici postavljaju jest: treba li mi zaista još jedna društvena mreža, još jedan tab, još jedno sakupljanje frendova, još jedna platforma za dijeljenje informacija, još jedan kanal za bildanje društvenog ega?
Iskreno? Ne treba vam. Imate Facebook, imate Twitter, pa i LinkedIn za one ozbiljne stvari. Ipak, koliko god ova sljedeća izjava bila banalna - to je Google. Firma koja je 'vaš prijatelj', ali vaš često naporni prijatelj koji će vas na ovaj ili onaj način uvjeriti da bez njega ne možete. Ako i neće uspjeti, vjerujte, dat će sve od sebe.