swed house i Гуд Лакк

Kopije IKEA-e u Rusiji, bez mesnih okruglica: 'Sve je isto, samo se lakše izgovara'

26.07.2023 u 18:28

Bionic
Reading

Nakon što je švedska IKEA zatvorila svoje trgovine u Rusiji zbog invazije na Ukrajinu, nastala je rupa na ruskom tržištu namještaja. Upravo na ljubitelje IKEA-inog asortimana računala je bjeloruska tvrtka Swed House te je u travnju otvorila svoju prvu trgovinu u Moskvi, uz podijeljene reakcije kupaca. Na isto tržište sad je uskočila i ruska tvrtka Гуд Лакк (Good Luck na ćirilici), još jedna kopija popularnog švedskog diva

IKEA je zatvorila sve svoje trgovine i proizvodne pogone u Rusiji ubrzo nakon početka invazije na Ukrajinu, s nizom drugih zapadnih tvrtki.

'Nismo IKEA - cilj nam je biti poput IKEA-e, a imamo vlastite brendove i vlastitu robu', kazao je direktor Swed Housea Mamedali Kasimov na otvorenju prve moskovske trgovine, napominjući da 15 do 20 posto asortimana čine originalni IKEA-ini proizvodi i da im nitko nije zabranio da to prodaju. Osim toga, namještaj Swed Housea proizvodi se u istim tvornicama koje je nekoć koristio švedski div.

Swed House
  • Swed House
  • Swed House
  • Swed House
  • Swed House
  • Swed House
    +8
Swed House Izvor: EPA / Autor: SERGEI ILNITSKY

Ranije ovog mjeseca otvorena je i ruska trgovina Gud Lakk, također s plavo-žutim brendingom, kao i prepariranim morskim psima koji krase ulaz trgovine u šoping centru na jugozapadu Moskve.

The Moscow Times posjetio je ovu kopiju IKEA-e, izvještavajući da je namještaj u nevelikom dućanu složen po rasporedu švedske trgovine. Kupce dočekuje dječja soba uređena u ružičastim tonovima, a neki kupci komentirali su da bi više voljeli rodno neutralniji ili raznolikiji pristup uređenju. Cjenik pokazuje da cijela soba košta 90.000 rubalja, što iznosi 895 eura. Na stolu u dječjoj sobi izložene su stare ruske vježbenice za crtanje, a police u dnevnoj sobi ukrašene su sovjetskim rječnicima - podsjetnicima da Gud Lakk ipak nije baš potpuna kopija švedske trgovine na koju se ugleda.

Unatoč prividnim sličnostima, kupci su za The Moscow Times rekli da ovaj ruski klon ne zadovoljava visoke standarde IKEA-e. Natalija, mušterija koja je odbila dati svoje prezime, rekla je da je bila razočarana svojim posjetom trgovini, rekavši da je namještaj potpuno drugačije kvalitete od IKEA-inog. 'Ovo nije IKEA - točka', rekla je.

Izvor: Društvene mreže / Autor: youtube

Više od 20 godina Rusi u potrazi za pristupačnim minimalističkim namještajem kupovali su u IKEA-i, čije su ruske operacije uključivale 12 trgovina, četiri tvornice i više od 10.000 zaposlenika. Nakon invazije na Ukrajinu, IKEA je prodala svoj biznis - baš kao i drugi zapadni brendovi, poput McDonald'sa, Starbucksa i Zare - ruskim vlasnicima pod uvjetom da posluju pod novim brendom. IKEA je prodala svoju zadnju tvornicu namještaja u Rusiji u ožujku 2023., godinu nakon što je počela rasprodavati svoju imovinu sa sjedištem u Rusiji.

Tim koji stoji iza Gud Lakka prethodno je radio na IKEA-inom razvoju maloprodaje u Rusiji, kao i mnogi njezini zaposlenici koje sada zapošljava ruska tvrtka. A ona planira otvoriti 1000 maloprodajnih mjesta diljem Rusije i susjedne Bjelorusije.

Iz Gud Lakka tvrde da kupci neće vidjeti razliku između njihovih proizvoda i onih koje prodaje IKEA. 'Odlazak IKEA-e nije razlog da odustanete od dizajna interijera koji volite. Zahvaljujući Gud Lakku, sada možete kupiti iste proizvode kao i prije', navodi tvrtka na svojoj web stranici. 'Dizajn, kvaliteta, jednostavnost kupnje i jednostavnost sastavljanja ostaju isti. Sada se imena lakše izgovaraju i pamte.' Sva imena proizvoda napisana su, naime, ćirilicom.

Izvršni direktor Gud Lakka, Anton Kolčin, kaže da tvrtka surađuje s 14 proizvođača iz Rusije i Bjelorusije koji su prethodno opskrbljivali IKEA-ine trgovine u Rusiji, no nije ih imenovao. Zasad nude artikle za spavaću i dnevnu sobu, s malom raznolikošću. Dok bi se ponudu IKEA-e moglo satima obilaziti, kupcima Gud Lakka potrebno je samo nekoliko minuta da u potpunosti pregledaju ono što se nudi u trgovini od 300 četvornih metara. Nema kuhinja ni kupaonica, a zaposlenici kažu da nema dobavljača za te artikle. Nema ni posuđa, a ukrasni tanjuri i šalice označeni su kao 'samo izložbeni' artikli. Nema ni restorana po uzoru na IKEA-u, što znači da ruski kupci neće imati pristup slavnim švedskim mesnim okruglicama u doglednoj budućnosti.