Iako je konstruiran još 'pradavnih' 60-ih, a svoju je službu u američkoj Air Force završio u prošlom stoljeću, smatra se da ni jedan avion nije letio brže i više od Lockheedova izviđača Blackbird SR-71. Svoja iskustva za BBC je nedavno podijelio jedan od njegovih pilota, pukovnik Rich Graham
'Za 64 minute mogao je preletjeti cijele Sjedinjene Američke Države', kazao je Graham, koji je nedavno objavio već treću knjigu o dogodovštinama u zrakoplovu Blackbird iliti Kos.
Jedini u povijesti sposoban dostići 3.3 Macha, SR-71 bio je toliko brz da je u teoretskoj utrci mogao prestići rakete koje su na njega ispaljene. Konstruiran je nakon što su Sovjeti 1960. godine uspjeli srušiti špijunsku letjelicu U-2, za koju se dotad vjerovalo da leti na takvim visinama i takvim brzinama da joj se ne može nauditi.
Na raznim svjetskim lokacijama, od Egipta do Arktika ili Korejskog poluotoka, Blackbird je snimao položaje hladnoratovskih neprijatelja i drugih Amerikancima interesantnih objekata od 1966. do 1989. godine. Iako nikada nije srušen, nakon završetka Hladnog rata pokazao se preskup, pa je do početka 21. stoljeća već prešao u muzejsku fazu.
'Letjeli smo na tolikim visinama da smo morali nositi antigravitacijske skafandere. Kad si po danu na visini od 21-26 tisuća metara, oko 45 stupnjeva iznad horizonta se vide zvijezde. Imali smo optičke kamere koje su 20 i više tisuća metara davale rezoluciju 3-4 inča Letjeli smo iznad Murmanska, Vladivostoka... Znali smo u svakom trenutku gdje se nalazi koja nuklearna podmornica ili nosač', tvrdi Graham koji smatra da je bilo mnogo politiziranja kod umirovljavanja Blackbirda: Kao jedan od razloga naveo je uznapredovalu tehnologiju satelita i radara.