Ministarstvo zdravstva počelo je s pilot-projektom slanja SMS podsjetnika pacijentima koji su naručeni na preglede. Otprije, međutim, postoji sličan sustav, prema kojem se pacijente naziva telefonom i informira da su naručeni na preglede te traži potvrda da će doći. Sve mora biti precizno regulirano jer je pitanje korištenja osobnih podataka građana uvijek osjetljivo
Cilj je projekta plemenit - smanjiti liste čekanje jer mnogi građani ne dolaze na zakazane preglede.
Tijekom mandata bivšeg SDP-ova ministra zdravlja Siniše Varge uveden je sustav telefonskog obavještavanja građana o pregledima. Kontaktirali smo Vargu i pitali ga za mišljenje o projektu slanja SMS-ova pacijentima koji je pokrenuo aktualni ministar zdravstva Milan Kujundžić.
'Još uvijek postoji problem velikog broja pacijenata koji se ne odazivaju na preglede i ne podižu svoje nalaze. Podržavam svaku aktivnost koja pridonosi tome da se taj postotak smanji. Kad sam ja bio ministar, pokušali smo uvesti sustav SMS dojave, ali iz Agencije za zaštitu osobnih podataka (AZOP) nam je tijekom jednog sastanka usmeno poručeno da za korištenje Ministarstvo zdravlja (MIZ) mora registrirati zbirku podataka i imati privolu građana da im se šalju poruke SMS-om. Zbog toga smo prešli na telefonsko pozivanje', kazao nam je Varga.
Iz AZOP-a su nam odgovorili da po pitanju Ministarstva zdravstva, odnosno za obavještavanje pacijenata SMS porukom kao podsjetnik za pregled, nisu imali službenih postupanja ni upita. Tijekom 2017. primili su samo upit od Opće bolnice Zadar, iz koje su im odgovorili da je slanje SMS poruka pacijentima moguće uz privolu ispitanika i samo u svrhu za koju je dao privolu. Iz AZOP-a navode da građani moraju biti obaviješteni o tome zašto se traži podatak i pozivaju da ako smatraju da su im na neki način povrijeđena prava, neka im se obrate.
'Moderne tehnologije, društvene mreže, SMS, telefonski poziv, bilo što da smanjimo neodaziv na preglede, posebno na dijagnostiku je nešto što podržavam, a podržavaju i udruge pacijenata. Oni čak zagovaraju kažnjavanje pacijenata koji se ne odazovu', kaže Varga.
Na kraju je poručio da svaki pacijent koji ne se ne odazove i ne dođe oduzeo je vrijeme i odgodilo nekome drugome njegovu pretragu.