POPFENOMENOLOGIJA

Ljetni džuboks 2011.

17.06.2011 u 09:15

Bionic
Reading

Tonći Kožul donosi izbor pjesama koje nipošto neće obilježiti ovo ljeto, već su sasvim osoban izbor onog što je Tonći marljivo preslušavao. Uz ove pjesme, kaže, nećete se sramiti u društvu stisnuti 'play'

Bok, ekipa! Složio sam malu ljetnu kompilaciju, sastavljenu od meni super stvari izišlih u proteklih par mjeseci! Svjestan sam da je gro muzike koju slušam za gro mog čitateljstva 'kuruza', 'cheesy' i slično, pa sam se stoga potrudio izdvojiti stvari koje, ako ništa drugo, barem neće dovesti u pitanje vaš kredibilitet u slučaju da stisnete 'play' u društvu drugih ljudi. (Uz, okej, eventualnu iznimku u vidu zadnje numere...)

Roberto Rodriguez – 'I Got'

Glede BPM-aže za ples uglavnom se držim načela '128 ili GTFO', i da sutradan potpuno zamre revival underground disca – malo tko bi bio indiferentniji od mene. No opet, kao i svaki iole zahuktali revival, i dotični je privukao (te i dalje privlači) neke od ponajoštrijih kreativnih umova glazbenog prezenta, tako da se i u sferi nu-disca redovito nađe dragulja dovoljno zanosnih da nadjačaju sve moje mrgudovske predrasude! A 'I Got' bih najtoplije preporučio svim ljubiteljima Tensnakea.

tUnE-yArDs - 'Bizness'

Jedini dobar indie – mrtav afro-indie!

Le Kid – 'America'

Uz ni četiri i pol tisuće pregleda na YouTubeu u mjesec dana, očito je da malo kome trenutno trebaju ovakve osamdesete: previše nježne i mekane za mainstream, previše skandinavske za alternativce koji se preko Destroyera mire sa Steely Danom i Hall & Oatesom. Šteta! Ovako lijep refren stvarno zaslužuje više pažnje.

Lee Foss, Hot Natured & Jamie Jones feat. Ali Love – 'Forward Motion'

Ne mogu opisati koliko mi je generalno pun kufer posveta starom čikaškom houseu – no ova ne samo da je dijabolično zarazna, nego je i prožeta karipskom lakoćom ritma što diže sidro u hipu i odvlači barku daleko, daleko od luke retro daveža.

Jai Paul – 'BTSTU'

Prošlogodišnji blogerski hit koji je nedavno i službeno izišao pod okriljem XL Recordingsa. Nemam pojma zašto me se toliko dojmio ovaj komad čudačkog electro-soula, dok me je praktički kompletna karijera Jamieja Lidella ostavila potpuno hladnim, ali eto! Dojmio me se, jako.

Desloc Piccalo feat. Adiah – 'Drums'

Skeletalne dancehall-perkusije + mlada R&B-žena čiji ograničeni vokalni dometi šarmiraju na foru simpatične djevojke iz susjedstva = ovoljetni hit u rangu Lumidee/Nine Sky, ako bude ikakve pravde.

Deadmau5 – 'Raise Your Weapon' (Madeon Remix)

'Call & response', electro-dubstep-house ili kako to već želite zvati – jedan mi je od najdražih podžanrova u zadnje vrijeme, a u ovom konkretnom slučaju fascinantno mi je kako je jedan francuski tinejdžer, očito se inspirirajući dubstepom tek posredno preko Deadmau5a i Wolfganga Gartnera, svejedno uspio razviti stil koji svojom dekadentnom raskoši melodija zrcali post-dubstep Guida i Jokera.

Kylie Minogue – 'Silence'

S obzirom na to da sumnjam da po ovim stranicama običavaju švrljati hardcore-fanovi Kylie, valjda se mogu usuditi reći kako joj B-strane nikad nisu bile jača strana i ostati živ! No 'Silence' je više nego časna iznimka, s prepoznatljivim zvučnim otiskom Stuarta Pricea (koji BTW nešto ovako dobro nije skladao još od Thin White Duke remiksa Madonnine 'Miles Away').

Russ Chimes – 'Targ'

Izišlo prošle godine u Australiji, ali je tek ovog proljeća pogurnuto u Europi, pa u to ime... Recimo da se računa? Metroseksualni house, poput Cut Copy lišenih bilo kakvih rokerskih pretenzija.

Lenny Kravitz – 'Stand'

Hehe! Šta ste blenuli, pa ima i Lenny svojih momenata – jest da je 98 posto vremena potpuno beskoristan, ali zna on svake (druge) prijestupne složiti vrhunsku ljetnu limunadu, a 'Stand' je, unatoč ponešto kilavim strofama, dostojan nasljednik 'Californije'.

P.S. Ako i netko od vas želi preporučiti štogod od recentnih stvari – slobodno se poslužite komentarima!