Iako su zbog situacije s koronavirusom smanjene aktivnosti u kampanji, svi pretendenti na mjesta u Saboru bez problema mogu za promidžbu koristiti društvene mreže. Političarima je oduvijek bio najdraži Facebook, pa smo pobrojali koliko su potrošili na oglase na toj društvenoj mreži u posljednjih tjedan dana
Rekorder po potrošnji za oglase na Facebooku u posljednjih tjedan dana (od 16. do 22. lipnja), odnosno otkada je počela kampanja - je HDZ. Na oglase koji građanima iskaču na Facebooku pod oznakom sponsored HDZ je u proteklih tjedan dana potrošio 30.710 tisuća kuna. U oglase se ulagalo i sa stranice Andreja Plenkovića na Facebooku. Plenković je za svoje oglase u tjedan dana potrošio 19.219 kuna. Manje od 100 eura svaki na oglase su potrošili i Gordan Jandroković te Branko Bačić.
SDP je po potrošnji na Facebooku na drugom mjestu. Sa stranice SDP Hrvatska na oglase su potrošili 29.378 kuna. I dok je Plenković kao šef HDZ-a uložio puno u promociju, šef SDP-a Davor Bernardić u usporedbi sa strankom trošio je ipak manje. Na oglase je sa službene stranice Davora Bernardića potrošeno oko šest tisuća kuna. Neke od SDP-ovih lista po izbornim jedinicama također su otvorile svoje stranice, pa je tako SDP za 6. izbornu jedinicu, u kojoj je prvi na listi Davorko Vidović, na oglase potrošio 8512 kuna.
U promociju su ulagali i neki od SDP-ovih dužnosnika koji će se za ulazak u Sabor boriti preferencijalnim glasovima jer se nalaze na posljednjim mjestima lista. Među njima je i Mihael Zmajlović na posljednjem mjestu liste u 7. izbornoj jedinici, a za oglase na Facebooku dao je gotovo četiri tisuće kuna. Oglase su plaćale i neke druge stranke Restart koalicije. GLAS je uložio 1266 kuna, a njihova čelnica Anka Mrak-Taritaš sa svoje stranice 2277 kuna. Manje od 100 eura u oglase su uložili u stranci Snaga Gorana Aleksića, dok Facebook nije zabilježio oglase HSS-a u posljednjih tjedan dana.
Troše i na drugim mrežama
Osim na Facebooku, dio novca koji su stranke utrošile išao je za oglase na Instagramu.
Iako su prema anketama treća stranka po jačini, u Domovinskom pokretu Miroslava Škore nisu ulagali u oglase na Facebooku. Barem ne sa svoje glavne stranice. No nešto je za promidžbu uplatio Miroslav Škoro sa svoje stranice, i to manje od 100 eura. Izdašniji je bio Slaven Dobrović, prvi na listi Domovinskog pokreta u 7. izbornoj jedinici, koji je na to utrošio 2556 kuna.
Iz Mosta su uvijek ulagali u promidžbu na Facebooku, pa je tako bilo i ovaj put. Most je u posljednjih tjedan dana u te oglase uložio 18.601 kunu. Nisu štedjeli ni njihovi kandidati. Nikola Grmoja platio je za oglase na Facebooku nešto više od 800 kuna, a Nino Raspudić oko 950 kuna. Čelnik Mosta Božo Petrov u posljednjih tjedan dana uložio je manje od 100 eura, jednako kao i Marija Selak Raspudić.
Platforma Možemo (dio koalicije Možemo!/Nova ljevica/Radnička fronta/ORaH/Zagreb je naš!/Za grad) za promociju na Facebooku utrošila je u posljednjih tjedan dana 11.875 kuna, a nezavisni kandidat s jedne od njihovih lista, Bojan Glavašević, manje od 100 eura.
Oglasi na Facebooku, čini se, ne zanimaju baš koaliciju Stranke s imenom i prezimenom, Pametnog i Fokusa. Na te tri stranačke platforme sveukupno su na to utrošili manje od 100 eura. Ulagali su ipak pojedinci sa svojih osobnih stranica. Dalija Orešković tako je za oglase na Facebooku uplatila nešto više od 800 kuna, dok je gradonačelnik Vrgorca Ante Pranić za svoje oglase uplatio oko 1000 kuna.
Živi zid, koji ima posebne stranice na Facebooku za gotovo svaki grad i regiju, sa svoje matične stranice za oglase uplatio je manje od 100 eura, a toliko je sa svoje službene stranice izdvojio i Ivan Vilibor Sinčić. Čelnik stranke Promijenimo Hrvatsku Ivan Lovrinović, koji je uz Živi zid u koaliciji Dosta pljačke!, sa svoje osobne službene stranice u posljednjih tjedan dana za oglase na Facebooku dao je 5572 kune.
Nešto više od 1000 kuna za promociju na Facebooku dao je HNS, dok je novi predsjednik stranke Predrag Štromar za oglase na Facebooku iskeširao nešto više od 800 kuna.