Prometni stručnjak Željko Marušić osvrnuo se na prometni prekršaj Ivana Turudića, predsjednika Županijskog suda u Zagrebu, koji je na Općinskom sudu u Bjelovaru novčano kažnjen zbog prebrze vožnje u kojoj ga je zatekao policijski presretač
'Vozaču koji nije postupio po naredbama policijskih službenika, po čl. 32. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, propisana je kazna od tri do sedam tisuća kuna, ali zaboga, ovdje je riječ o šefu Županijskog suda, kojemu je ovo druga vrlo suspektna prometno-pravosudna situacija', piše Marušić na Autoportalu.
Naime, Turudić je kažnjen zbog prekoračenja brzine, no ne i zbog ignoriranja policijskog presretača na bjelovarskoj obilaznici. On sam tvrdi da nije bježao od presretača, a policijski službenik koji ga je zatekao u prekršaju tvrdi drugačije.
Podsjeća da je nedavno Turudić sudjelovao u još jednoj, kako Marušić kaže, krajnje suspektnoj prometno-pravosudnoj situaciji.
>>> Sudac Turudić od kazne se izvukao zbog ove rupe u zakonu. Prometni stručnjak poručio: Iako je sve po zakonu, to je sramota
Tada je njegov automobil kamerom snimljen u prebrzoj vožnji, a Turudić kao vlasnik automobila nije kažnjen jer nije mogao reći tko je upravljao njime u trenutku počinjenja prekršaja.
'Osoba koja je obuhvaćena s ovakve dvije krajnje suspektne prometno-pravosudne situacije sudac, usto predsjednik Visokog kaznenog suda (!), može ostati samo u Hrvatskoj i sličnoj pravno neuređenoj državi. Ovo je još jedan prometno-pravosudni skandal par excellence, koji potvrđuje da je pravosuđe najveći problem, 'rak-rana' ne samo prometa, nego i društva u cjelini. Kad je u to izravno uključen visoki pravosudni dužnosnik, to je i ismijavanje pravnog i pravosudnog sustava RH', smatra Marušić.
'Naime, ovaj presedan sada može početi koristiti svaki teški prekršitelj i, osokoljen mogućnošću nekažnjavanja bježanja policiji, početi ignorirati naredbe policije i bježati, s nesagledivim posljedicama. Zbog toga to treba uvrstiti u definiciju obijesne vožnje te, uz višu novčanu kaznu, za prvi put kažnjavati oduzimanjem vozačke dozvole od najmanje šest mjeseci, a za ponovljeni prekršaj poništenjem vozačke dozvole (12 kaznenih bodova) i zatvorom. Također, pokazuje se koliko je neutemeljena, anakrona i štetna tolerancija policijskog mjerenja brzine od 10 km/h za brzine do 100 km/h i 10 posto za veće (kao da smo u 19. stoljeću!). To pravilo 10/10 hitno treba promijeniti u 3/3. Slučaj Turudić jak je motiv za to!' poručuje prometni stručnjak. Priložio je izvadak iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji govori o situaciji s presretačem:
ZNACI KOJE DAJU OVLAŠTENE OSOBE
Članak 32. Zakona o sigurnosti prometa na cestama
(1) Sudionici u prometu moraju postupati po zahtjevima izraženim pomoću znakova ili po naredbama policijskih službenika ili drugih osoba koje, na temelju ovlaštenja iz ovoga Zakona, nadziru i upravljaju prometom na cestama (u daljnjem tekstu: ovlaštena osoba).
(2) Ovlaštene osobe dužne su se pri davanju znakova postaviti na cesti tako da ih sudionici u prometu, kojima su znaci namijenjeni, mogu lako i s dovoljne udaljenosti uočiti.
(3) Znaci iz stavka 1. ovoga članka mogu se davati i iz vozila.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 3.000,00 do 7.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač motornog vozila ako postupi suprotno zahtjevu izraženom pomoću znaka ili po naredbi policijskog službenika ili druge ovlaštene osobe.
(5) Vozaču koji je proglašen krivim za prekršaj iz stavka 4. ovoga članka izreći će se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od: 1) najmanje šest mjeseci, ako je prekršaj počinjen drugi put, 2) najmanje 12 mjeseci, ako je prekršaj počinjen treći, odnosno svaki sljedeći put.
(6) Vozaču se u evidenciju upisuju tri negativna prekršajna boda ako je pravomoćnom odlukom o prekršaju proglašen krivim za prekršaj iz stavka 4. ovoga članka.