Ako je suditi prema mailovima koji su stigli na adresu redakcije, jučerašnji ispiti iz B razine matematike na državnoj maturi zadali su glavobolju mnogima. Ovu lakšu varijantu matematike pisalo je više od 22 tisuće učenika, dok ih je A razini pristupilo oko devet i pol tisuća
'Osjećao sam se ugroženo i podcijenjeno pišući ispit iz matematike koja je bila B razine', žali se Toni koji smatra da je ispit za osnovnu razinu trebao biti lakši te da se teškim zadacima šteti 'strukovnjacima' koji nemaju namjeru dalje studirati. 'Nisam očekivao da će biti dvosmislenih i kompliciranih zadataka kao što je bio slučaj sa zadatkom vezano uz plesačice ili linearne duljine (što nije bilo na prijašnjim maturama, niti ste nam davali naznake da će biti toga?!)', kaže ogorčeni Toni, učenik Upravne škole u Zagrebu
Njegova kolegica Ivona naglašava kako je išla na pripreme za državnu maturu, i to za B razinu matematike. No unatoč tome zadaci su joj bili 'dvosmisleni i komplicirani'. 'Ne mogu reći da nije bilo laganih zadataka, naprotiv, bilo ih je, ali većina zadataka uopće nije za nižu razinu. Zadaci su dvosmisleni i komplicirani te takvi zadaci uopće nisu za osnovnu razinu. Gimnazijalci koje poznajemo te grupa koju smo napravili na Facebooku govore koliko učenika je nezadovoljno maturom iz matematike (B razinom)', poručuje.
Maturantica Marijana napominje da je ovogodišnji ispit iz osnovne razine matematike bio težak 'čak i za gimnazijalce'.
Ivu pak ljute informacije u medijima prema kojima matura nije bila prezahtjevna, 'dok stotine maturanata negoduju zbog iste'. 'Naime, sve mature koje su dosada provedene iz matematike prilično su slične i postavljaju se slični tipovi zadataka, dok to ove godine nije bio slučaj i neke zadatke smo po prvi puta vidjeli u životu. Osim težine, bilo je i dvosmislenih zadataka, što po pravilu ne bih smjelo biti, stoga je dosta maturanata ugroženo ovakvim testom i o njemu će nam ovisiti upis na fakultet', smatra. Svi oni, očito u koordiniranoj akciji slanja mailova redakcijama, žele da se zbog teškog ispita spuste pragovi za upis.
Sara koja pohađa opću gimnaziju priznaje da joj je tijekom srednje škole prosjek ocjena iz matematike bio slab. Ipak, tvrdi da je riješila sve ispite s prethodnih državnih matura s minimalnim postotkom riješenosti 81 posto te je zbog toga na jučerašnji ispit došla 'spremna i sa samopouzdanjem'. 'Prijašnje ispite riješila sam u prosjeku za sat i pol, a za jučerašnji ispit nisu mi bila dovoljna ni dva i pol sata. Stavivši na stranu nervozu, smatram da je za neke zadatke trebalo više vremena za promisliti, za što, osobno, nisam imala vremena. Smatram da je nepravedno to što je učinjeno i da bi se, upravo zbog toga, trebali smanjiti kriteriji bodovanja', zaključuje.
U tekstu objavljenom na portalu srednja.hr maturanti kažu kako B razina matematike možda jest bila teža nego prošle godine, no da nije bilo nikakvih problema.
'Ispit je bio teži nego onaj od prošle godine. Zahtjevniji u svakom slučaju, no ipak ne pretežak. Mislim da ću ostvariti dobar rezultat, jer nisam riješio samo dva zadatka, par ih je bilo na blef, ali sve u svemu nije loše. Bilo je dovoljno vremena i zadovoljan sam', kazao je netom po završetku ispita Lovro Nemaić, učenik Klasične gimnazije koji je pisao B razinu. Dodao je kako mu je najteži zadatak bilo izračunavanje najkraće i najdulje staze na trkalištu.
Luka Samardžić iz Klasične gimnazije tvrdi kako nije bilo teško i da se B razina mogla riješiti bez priprema. Tako je Katarina Velan iz Šesnaeste gimnazije istaknula da je bilo nekoliko vrlo laganih jednadžbi i razlomaka, ali i da su zadnji zadaci koji nose najviše bodova bili izuzetno zahtjevni, no zbog kvalitetnih priprema solidno je riješila ispit.
Stiglo tek nekoliko prigovora
Alenka Buntić Rogić, načelnica Službe općih poslova i odnosa s javnošću Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja kaže za tportal kako su oni zaprimili tek nekoliko upita na ovu temu iako je ispit iz B razine matematike pisalo više od 22 tisuće maturanata. 'Broj upita je na ukupnu brojku zanemariv', kaže.
Napominje da će ispit biti sutra objavljen na njihovim stranicama, a kada stignu i ocjene, učenici imaju i mogućnost za prigovor u određenom roku. Kaže da ovogodišnji ispit iz osnovne razine matematike nije ništa drugačiji nego prošlogodišnji. Zadaci naravno nisu isti, no koncepcija jest. 'Radilo se po katalogu kao i svake godine', zaključuje.