Najveći švedski programerski studio DICE koji stoji iza naslova kao što je Battlefield: Bad Company 2, dobio je zadatak izraditi multiplayer komponentu najnovijeg Medal of Honora
Potaknuti skorašnjim izlaskom novog Medal of Honora i završetkom testiranja njegove multiplayer bete, odlučili smo vam pobliže dočarati upravo taj igrin segment zbog kojeg će većina igrača i posegnuti u plitak hrvatski džep, a sve kako bi dobili priliku okušati se u nemilosrdnom puškaranju protiv igrača iz cijelog svijeta. Još jedan od razloga zbog kojeg sam se odlučio napisati upravo ovu najavu je još uvijek neopisivi gušt igranja Bad Company 2 multiplayera u koji sam se zaljubio na prvi pogled. Ruku na srce, zato FPS naslovi i služe. Nikad isto i uvijek zanimljivo mrežno napucavanje!
Razvijanje modernih FPS naslova odnosno njihovih mutiplayer komponenti danas se nerijetko dodjeljuje zasebnom programerskom studiju u odnosu na studio koji razvija single player kampanju. Ako živimo u svijetu u kojem je Call of Duty franšiza još uvijek 'gazda u gradu', možemo slobodno reći da je u tom slučaju DICE 'gazda u selu' koji se sprema trajno preseliti u metropolu. Medal of Honor Multiplayer pokretat će nešto izmijenjena verzija DICE-ovog Frostbite enginea koji je zaslužan i za Bad Company 2. Većina izmjena i modifikacija napravljena je u periodu ranog testiranja multiplayer bete tijekom ljetnih mjeseci. Na temelju povratnih informacija tisuća igrača koji su je isprobali, programeri su uspjeli ispraviti i optimizirati približno istu količinu sitnih gameplay elemenata.
Iz tog razloga je ispravljanje bugova i optimiziranje cijelog sustava vrlo važno da bi igrači mogli što bolje doživjeti kompletno FPS multiplayer iskustvo jer oni najbolje znaju što im se sviđa, a što ne. Upravo zbog toga se Medal of Honor fokusirao na to kako da produbi taj osjećaj kod igrača, ne pokušavajući pritom napraviti nešto novo i revolucionarno u tom žanru. Iako MOH koristi isti engine kao i Bad Company 2, destrukcija okoline nažalost neće biti moguća. Bar ne u toj mjeri. Sada kada ste saznali lošu vijest, krenimo odmah na samu srž njegovog gameplaya.
U igri će postojati tri različite klase, četiri moda igre i osam mapa na kojima će biti moguće igrati većina modova. Prisutno je i konstantno napredovanje, kako vašeg oružja i popratnih gadgeta, tako i vašeg lika prema konačnom, elitnom statusu Tier 1. Tu je i opcija igranja 12 protiv 12 te bonusi za kill streakove, kako ofenzivne, tako i defanzivne. Klase su podijeljene na pješake, snajperiste i special ops postrojbe s kojima možete igrati čak i kao taliban. Od igrinih modova imamo Team Assault koji je u biti klasični deathmatch mode, Sector Control koji pruža dodatnu taktičku komponentu, stvarajući sektore na mapi koje timovi moraju 'posjedovati' kako bi skupili dovoljno bodova, Objective Raid u kojem je potrebno osvojiti ili obraniti dva objekta na mapi, što igru čini dosta kratkom i hektičnom, pogotovo na manjim mapama, te Combat Mission koja zasad najviše obećava prvenstveno zato što će obavljanje specifičnih zadatka uključivati priču.
Nedostatak ležećeg položaja prilikom pucanja iz snajpera nekim bi igračima moglo smetati, ali se upravo taj, za neke igrače, hendikep u Bad Companyu 2 pokazao kao ne tako loše rješenje. Spawning je gotovo trenutačan, ali se zasad još ne zna hoće li sistem biti isti kao u BC2 ili ćemo se samo moći reinkarnirati u svojoj bazi, što definitivno za sobom dovlači frustracije poput base rapinga i instant smrti. Svim igračima kojima multiplayer 'kazna' neće biti dovoljna, nudit će se i Hardcore mode kojemu je cilj isključivo otežati samu igru posebnim postavkama u kojima će najviše slobode imati PC igrači, a nešto manje oni na konzolama. One uključuju prijateljsku vatru, nemogućnost liječenja i skupljanje oružja od palih boraca, izostanak križića kao nišana i mape kao pomoći.
Nakon svega viđenog, moramo priznati da imamo podijeljene osjećaje vezane uz MOH multiplayer. Čini se da će od njega na kraju ispasti jedan gemišt između BF: BC2 i COD: MW2 multiplayera jer možemo naći dosta zajedničkih elemenata od oba navedena naslova. Hoće li prevagnuti na jednu, drugu ili ničiju stranu, ostaje nam vidjeti, a sudac, porota i krvnik, kao i uvijek, bit će igrači. Što se tiče ekipe Gamereporta, novi Medal of Honor ćemo sigurno držati na nišanu te ga recenzirati odmah po izlasku koji je najavljen za 12. listopada 2010. godine, i to za konzole i osobno računalo.
Za kraj imamo za vas i jedno pitanje. Mislite li da će multiplayer MOH-a biti bolji nego što je to onaj u Bad Companyu 2?