Jeste li znali da je moskovski metro dugačak otprilike 300 kilometara i da dnevno preveze oko sedam milijuna ljudi! Usto je i jedna od najljepših podzemnih željeznica na svijetu. Upravo se u takvom okruženju zbiva radnja Metroa 2033
Metro 2033 je pucačina iz prvog lica koja ima elemente Fallouta 3 i Resistencea: Fall of Man, a radnja se odvija u alternativnoj budućnosti nakon razornog nuklearnog rata i gotovo potpunog uništenja svega na planetu. Većinu toga doznajemo pomoću mladog heroja po imenu Artyom koji je bio beba kada su razorne bombe opustošile površinu Zemlje.
Igra je poprilično linearna, što znači da ćete većinu vremena kombinirati napucavanje s iscrpnim dijalozima. Eto i prve zamjerke na gameplay... Metro 2033 je pucačina. Ako se upustimo u igranje takve vrste igre, onda upravo to i želimo raditi. Želimo pucati u nešto! E pa nećete… U Metrou 2033 velik dio vremena provest ćete u istraživanju, govoranciji i slušanju drugih. Kada konačno dođe vrijeme za napucavanje, sve je toliko skriptirano i izrežirano da ćete dobiti osjećaj da se igra nema namjeru prilagoditi vašim postupcima, već upravo suprotno. Vi ćete biti ti koji će se morati prilagoditi.
Na površini radijacijom okupane Moskve, gdje čovjek ne može stvoriti uvjete za život, žive vaši zakleti neprijatelji. A vaši protivnici su poluhumanoidna stvorenja zvana The Dark Ones. Jedan od kurioziteta je i sredstvo za kupnju oružja, municije i opreme, jer ćete sumanutim pucanjem u čudovišta ujedno trošiti novac. Tako je, streljivo i čahure su u Metrou 2033 sredstvo i način plaćanja.
Nedostatak HUD-a u igri jako pridodaje atmosferičnosti samog gameplaya. Iako uvjeti nisu pogodni za život čovjeka zbog nedostatka kisika, uz pomoć gas-maske ipak ćete biti u prilici istražiti devastiranu površinu. Količina preostalog zraka nije označena klasičnom oznakom u stilu nekakvog timera kao u Dead Spaceu ili brojčanikom, nego ćete svako malo morati pogledavati na sat da biste saznali koliko ste proveli vremena u radioaktivnoj okolini. Što ste dulje izloženi radijaciji, to će vaša gas-maska postajati zamagljenija. Konstantno pogledavanje na sat koštat će vas pokoju sekundu pažnje pa će vas čudovišta koja jedva čekaju da isprobaju kakav okus ima ljudsko meso moći lakše uloviti nespremne. Taj trenutak će ponekad činiti razliku između nasilne smrti i preživljavanja.
Naslov bi se trebao pojaviti za PC i Xbox360 te treba naglasiti da je upravo verzija za PC primarna u odnosu na konzolu. Na PC-ju sve nekako izgleda puno oštrije i življe, a i kontrole su puno prirodnije kada u ruci držite miš i tipkovnicu nego kontroler. Za odličnu atmosferu možete zahvaliti okruženju u kojem se nalazite jer je splet tunela i podzemnih cijevi idealan za ovu vrstu horor pucačine koja bi se trebala pojaviti sredinom mjeseca ožujka.