Novo, među mladima u SAD-u i Velikoj Britaniji izrazito popularno energetsko piće Prime, diglo je na noge američke političare, ali i liječnike. Najveći promotor pića koje ima dvostruko više kofeina od Red Bulla je kontroverzni influencer i WWE hrvač Logan Paul, a unatoč tome što na limenci piše da nije namijenjeno mlađima od 18, jarke boje na ambalaži i hype na društvenim mrežama pokazuju da mu je marketing usmjeren upravo tinejdžerima
Logan Paul, profesionalni hrvač (WWE) i bivša YouTube zvijezda, svjestan je da negativan marketing može biti jako plodonosan. Ovaj kontroverzni influencer, težak 245 milijuna dolara, godinama izaziva skandal do skandala, a bio je u nekoliko navrata i na Forbesovoj listi najbolje plaćenih 'jutjubera'.
Krajem 2017. se u Japanu snimio pored mrtvog tijela muškarca koji je počinio samoubojstvo. Izdao je i NFT blockchain računalnu igru koja je bila toliko loša da su ulagači tražili povrat novca - Paul je pristao, ali do danas nitko od njih svoj novac nije dobio. Nedavno je pak privukao pozornost kad je organizacija za zaštitu životinja pronašla njegova kućnog ljubimca – svinju Pearl, napuštenu u polju.
Paul je zajedno s britanskom YouTube zvijezdom KSI-em prošle godine na tržište izbacio energetsko piće Prime. Hype uoči lansiranja proizvoda se isplatio – za pićem je među adolescentima zavladala prava pomama, s polica u američkim trgovinama nestao je u roku od nekoliko sati, dok su uoči prodaje u Velikoj Britaniji nastali redovi ispred trgovina. U međuvremenu mu je zbog ogromne potražnje skočila cijena, a KSI je jednom prilikom na Twitteru rekao da se piće čak prodaje na crnom tržištu. Za tinejdžere Prime je više od obično pića – to je statusni simbol i u tome i jeste srž problema.
Prime ima iznimno visok udio kofeina. Previsok za mlade, ako se pita tamošnje političare. Jedna limenka sadrži 200 miligrama, što je šest puta više nego kod dijetalne Cole, a gotovo dvostruko više od Red Bulla. I dok je za odrasle preporučena dnevna doza kofeina 400 miligrama, mlađi od 18 godina ne bi trebali unositi više od 100 miligrama dnevno, a oni mlađi od 12 ga nikako ne bi smjeli unositi.
Međutim, kako je stručnjakinja za prehranu i pretilost Jennifer Harris sa Sveučilišta u Connecticutu rekla za Washington Post, ovakvi proizvodi opasni su za djecu koja nisu razvila toleranciju na kofein i odluče popiti dvije do tri limenke, piše Wirschaftswoche.
Ruku na srce, na limenci Primea naznačena je količina kofeina, iako to nije zakonska obveza. A piše i da se proizvod na preporučava djeci mlađoj od 18 godina, trudnicama i dojiljama te osobama osjetljivim na kofein. No sama ambalaža nije u skladu s tom porukom – jarke boje i velika slova marketinški su jezik za mlađu populaciju.
I njujorški senator Chuck Schumer upozorava roditelje na opasnost od ovog energetskog napitka. 'Jedan od najtraženijih ljetnih statusnih simbola među djecom nije odjeća, niti igračka, nego piće. Kupci i roditelji bi trebali biti oprezni jer predstavlja ozbiljan zdravstveni rizik za djecu na koju i cilja', rekao je Schumer, a s njim se slažu i mnogi liječnici u SAD-u, Velikoj Britaniji i Australiji. Senator je zatražio istragu FDA-a.
Neke škole su ga već zabranile, a dijete u Walesu navodno je doživjelo srčani zastoj nakon što je popilo limenku Primea, no ne zna se postoji li doista uzročno-posljedična veza. Kako god bilo, takvi napisi pridonose strahu. U Kanadi se tako već radi na službenom povlačenju Primea s tržišta, unatoč tome što još službeno nije ni stigao u prodaju. Udio kofeina, kažu, premašuje dozvoljenu granicu.
No kako se negativni publicitet dosad povoljno odrazio na uspjeh Logana Paula, tako i kontroverze oko njegova piće potencijalno samo pridonosi njegovoj atraktivnosti među mladima.