statusni simbol

Mladi poludjeli za opasnim energetskim pićem koje reklamira kontroverzni Logan Paul

14.07.2023 u 16:19

Bionic
Reading

Novo, među mladima u SAD-u i Velikoj Britaniji izrazito popularno energetsko piće Prime, diglo je na noge američke političare, ali i liječnike. Najveći promotor pića koje ima dvostruko više kofeina od Red Bulla je kontroverzni influencer i WWE hrvač Logan Paul, a unatoč tome što na limenci piše da nije namijenjeno mlađima od 18, jarke boje na ambalaži i hype na društvenim mrežama pokazuju da mu je marketing usmjeren upravo tinejdžerima

Logan Paul, profesionalni hrvač (WWE) i bivša YouTube zvijezda, svjestan je da negativan marketing može biti jako plodonosan. Ovaj kontroverzni influencer, težak 245 milijuna dolara, godinama izaziva skandal do skandala, a bio je u nekoliko navrata i na Forbesovoj listi najbolje plaćenih 'jutjubera'.

Krajem 2017. se u Japanu snimio pored mrtvog tijela muškarca koji je počinio samoubojstvo. Izdao je i NFT blockchain računalnu igru koja je bila toliko loša da su ulagači tražili povrat novca - Paul je pristao, ali do danas nitko od njih svoj novac nije dobio. Nedavno je pak privukao pozornost kad je organizacija za zaštitu životinja pronašla njegova kućnog ljubimca – svinju Pearl, napuštenu u polju.

Paul je zajedno s britanskom YouTube zvijezdom KSI-em prošle godine na tržište izbacio energetsko piće Prime. Hype uoči lansiranja proizvoda se isplatio – za pićem je među adolescentima zavladala prava pomama, s polica u američkim trgovinama nestao je u roku od nekoliko sati, dok su uoči prodaje u Velikoj Britaniji nastali redovi ispred trgovina. U međuvremenu mu je zbog ogromne potražnje skočila cijena, a KSI je jednom prilikom na Twitteru rekao da se piće čak prodaje na crnom tržištu. Za tinejdžere Prime je više od obično pića – to je statusni simbol i u tome i jeste srž problema.

PRIME Izvor: Profimedia / Autor: Raz McNulty Photography / Alamy / Alamy / Profimedia

Prime ima iznimno visok udio kofeina. Previsok za mlade, ako se pita tamošnje političare. Jedna limenka sadrži 200 miligrama, što je šest puta više nego kod dijetalne Cole, a gotovo dvostruko više od Red Bulla. I dok je za odrasle preporučena dnevna doza kofeina 400 miligrama, mlađi od 18 godina ne bi trebali unositi više od 100 miligrama dnevno, a oni mlađi od 12 ga nikako ne bi smjeli unositi.

Međutim, kako je stručnjakinja za prehranu i pretilost Jennifer Harris sa Sveučilišta u Connecticutu rekla za Washington Post, ovakvi proizvodi opasni su za djecu koja nisu razvila toleranciju na kofein i odluče popiti dvije do tri limenke, piše Wirschaftswoche.

Ruku na srce, na limenci Primea naznačena je količina kofeina, iako to nije zakonska obveza. A piše i da se proizvod na preporučava djeci mlađoj od 18 godina, trudnicama i dojiljama te osobama osjetljivim na kofein. No sama ambalaža nije u skladu s tom porukom – jarke boje i velika slova marketinški su jezik za mlađu populaciju.

I njujorški senator Chuck Schumer upozorava roditelje na opasnost od ovog energetskog napitka. 'Jedan od najtraženijih ljetnih statusnih simbola među djecom nije odjeća, niti igračka, nego piće. Kupci i roditelji bi trebali biti oprezni jer predstavlja ozbiljan zdravstveni rizik za djecu na koju i cilja', rekao je Schumer, a s njim se slažu i mnogi liječnici u SAD-u, Velikoj Britaniji i Australiji. Senator je zatražio istragu FDA-a. 

Neke škole su ga već zabranile, a dijete u Walesu navodno je doživjelo srčani zastoj nakon što je popilo limenku Primea, no ne zna se postoji li doista uzročno-posljedična veza. Kako god bilo, takvi napisi pridonose strahu. U Kanadi se tako već radi na službenom povlačenju Primea s tržišta, unatoč tome što još službeno nije ni stigao u prodaju. Udio kofeina, kažu, premašuje dozvoljenu granicu.

No kako se negativni publicitet dosad povoljno odrazio na uspjeh Logana Paula, tako i kontroverze oko njegova piće potencijalno samo pridonosi njegovoj atraktivnosti među mladima.