IZABRAN IZVOĐAČ, ROKOVI PROBIJENI

Most zvan čežnja: Trogir i Čiovo i idućeg ljeta u potpunoj blokadi?

11.10.2017 u 13:49

Bionic
Reading

Punih četrdeset dana nakon otvaranja ponuda, Hrvatske ceste odabrale su izvođača radova na dovršetku mosta između kopna i otoka Čiova: bit će to zajednica 'Poduzeća za ceste' (PZC) i 'Strabaga', koja će prometnu trakavicu zaključiti za 119,8 milijuna kuna bez PDV-a. Procedura se, kao i sve što prati izgradnju ovog ključnog infrastrukturnog objekta, rastegla jer je nakon dodatnih konzultacija i pojašnjenja iz igre izbačen konzorcij 'Pomgrada' i 'Đure Đakovića'

Njihova ponuda bila je za šest milijuna kuna niža, no nisu ispunili uvjet po kojemu moraju zapošljavati 'jednog inženjera građevinske struke s pet godina iskustva u izgradnji mostova, vijadukata ili nadvožnjaka s čeličnom rasponskom konstrukcijom'.

Trakavica traje od 2009.

Hrvatske ceste za ovaj posao imale su predviđenih nešto manje od stotinu milijuna kuna, no potvrdile su da će osigurati dodatna sredstva kako bi se most ipak završio. Sada slijedi desetodnevni rok za žalbe, a paralelno teče 15-dnevni rok mirovanja, nakon čega stupa na snagu ugovor s PZC-om i Strabagom.

Most koji spaja kopno i Čiovo te oslobađa centar grada Trogira nesnošnih ljetnih gužvi, u kojima se tijekom ljeta stoji u kolonama i po nekoliko sati, trebao je biti izgrađen još 2009. godine. Proces priprema i projektiranja trajao je godinama, potom je osigurano financiranje iz europskih fondova u 85-postotnom iznosu, da bi u veljači 2015. godine u posao bila uvedena tvrtka Viadukt.

most Čiovo
  • most Čiovo
  • most Čiovo
  • most Čiovo
  • most Čiovo
  • most Čiovo
    +6
Prazno gradilište mosta za Čiovo Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Čiovo

Kao rok  dovršetka postavljen je kraj 2016., zatim je pomaknut na ljeto ove godine, no zbog propasti ove građevinske tvrtke radovi su početkom godine potpuno stali. Ministar prometa Oleg Butković više puta je obilazio gradilište, prijetio i postavljao ultimatume. Nije pomoglo: ugovor je na koncu raskinut, a punih šest mjeseci traje procedura izbora novog izvođača.

Službeno, na terenu je izvedeno oko 57 posto planiranih radova, uključujući postavljanje temelja osam metara ispod mora te masivne betonske stupove koji strše usred Kaštelanskog zaljeva. Navodno je spremno i oko 700 tona čelične konstrukcije koja leži u skladištima Đure Đakovića.

Nemoguće dostići rok

Ipak, već danas je sve izvjesnije da famozni most neće biti u funkciji ni do novog roka, odnosno 15. lipnja iduće godine: natječajem je predviđeno da se radovi izvedu za osam mjeseci, pa je već u startu jasno da bi oni morali započeti ovog tjedna kako bi se održao planirani ritam. Ako ne bude žalbi na provedeni natječaj, izvođači će ući u posao krajem listopada; no, ukoliko se 'Pomgrad' i 'Đuro Đaković' zainate, slijedi još koji mjesec čekanja odluke Državne komisije za kontrolu javne nabave. Odnosno, još jedno ljeto s neizdrživim gužvama u Trogiru i okolici.

'Činimo sve kako bismo ispoštovali zadane rokove', kazala je za tportal glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić.

Posebna priča su pristupne ceste budućem mostu, odnosno njihov dio koji se nalazi na Čiovu i u nadležnosti je Županijske uprave za ceste. Ondje su kašnjenja također značajna.