BUZZ

Movember kao zabavan, ali ne i učinkovit pokret

28.11.2012 u 12:05

Bionic
Reading

Što je muškarac bez brkova

Koncem ovog tjedna u završnicu ulazi Movember, pokret koji je muškarce diljem svijeta ujedinio u dekoriranju nadusnice. Tijekom finala, zakazanog u petak, moći će demonstrirati ljepotu svog brka koji je za ovu prigodu postao simbolom slave testosterona i borbe protiv zloćudnih bolesti.

Naime, još prije osam godina grupica dobro osviještenih muškaraca primijetila je jednu dobro poznatu istinu - snažniji spol nerado govori o boleštinama ili, ako hoćete, brizi o zdravlju, a hladni ih znoj oblije samo od spomena riječi 'prostata' i 'pregled'.

Kako bi im ipak usmjerili pozornost na važnost prevencije zloćudnih bolesti preimenovali su 'November' u 'Movember', pozvali da se kao 'pravi muškarci počnu baviti pravim problemima' te pozdrave akciju jednomjesečnim uzgajanjem brkova i/ili donacijom sredstava za istraživanje 'muških' bolesti.

Muškarci su izgleda sa zadovoljstvom prigrlili akciju, pa se iz Australije Movember preselio na sve kontinente, uključujući i Lijepu Našu, u kojoj, ako je suditi po Facebook objavama, postoje oni koji su na mjesec dana odlučili postati Daltoni, Burt Reynoldsi ili Mišo Kovači.

Prema statistici objavljenoj u svibnju ove godine preko 800 tisuća muškaraca uzgojilo je brk u Movembru, a 3,3 milijuna ljudi uplatilo je donaciju na račun fondacije. No, milijuni klikova, milijarde postova i na stotine milijuna dolara vrijednih medijskih objava potaknuli su tek 20 posto muškaraca da zaista obave liječnički pregled, a prema napisima nekih medija u ovoj godini pokretači Movembera prikupit će i manje donacija nego prošlih godina.

Manji prihod uz veći broj participanata, više medijskih objava uz isti ili manji broj muškaraca koji obavljaju pregled, dovode do zaključka da Movember nije toliko učinkovit koliko je zabavan.

Osnivači su dobro pogodili ton humanitarne akcije, lišili je patetike i zastrašivanja, a u čitavoj priči se koncentrirali na taj duhoviti aspekt slavljenja retro simbola muškosti. Uspjeli su iskoristiti i sve prednosti društvenih mreža, pa se na trenutak činilo da bi Movember zaista mogao postati najuspješnija društveno odgovorna kampanja u povijesti brige o muškom zdravlju.

Ipak, iako je akcija zaista hvalevrijedna, konkretni ciljevi (tjeranje muškaraca u liječnika ili prikupljanje sredstava u visini koja se približava broju sudionika) nisu ostvareni. I upravo je zato vrlo izgledan scenarij u kojem je Movember tek puka muška zabava, dobar povod kompanijama da se u pokret uključe reklamnim kampanjama i podignu svijest o brandu, a ne problemu, a muškarci brkom kite radi brka, a ne radi prostate.

Kad već ta globalna akcija nije u stanju slomiti muški otpor da odu na preglede, ostaje se nadati da će barem, u godinama koje dolaze, uspjeti u većoj mjeri motivirati puk da udijeli koji dinar za istraživanja. Budimo realni, bez para Movember neće pokrenuti ni svi brkova svijeta.