Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Najveći dio učitelja zadovoljan edukacijama za 'Školu za život'

25.07.2019 u 14:45

Bionic
Reading

Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO) priopćilo je u četvrtak da je u zadnjih osam mjeseci u prosjeku 30.000 učitelja i nastavnika kontinuirano sudjelovalo u edukacijama kroz 'Loomen' i stručne skupove za frontalnu provedbu 'Škole za život', a najveći dio njih zadovoljan je edukacijom i pripremom

Nakon što je Sindikat Preporod najavio predaju 2890 potpisa za jednogodišnju odgodu 'Škole za život' predsjedniku Vlade Andreju Plenkovića, i to zbog needuciranosti i nepripremljenosti obrazovnih radnika, MZO je priopćio da rezultati njegovih ispitivanja pokazuju da su učitelji i nastavnici spremni za frontalnu provedbu kurikularne reforme.

'Broj učitelja i nastavnika koji su tijekom osam mjeseci (od prosinca 2018. do lipnja 2019. godine) kontinuirano sudjelovali i bili aktivni u virtualnim učionicama 'Loomen' i stručnim skupovima uživo je u prosjeku 30.000 mjesečno', poručili su iz ministarstva ustvrdivši kako je velika većina sudionika bila zadovoljna edukacijama.

Anketa provedena među polaznicima edukacija u lipnju i srpnju na 12.091 ispitanika pokazala je da se njih 83 posto u potpunosti ili uglavnom slažu da su ih edukacije motivirale na primjenu novih načina učenja i poučavanja.

Također, 92 posto polaznika edukacija u potpunosti se ili uglavnom složilo da su im informacije dobivene na skupovima tijekom lipnja i srpnja pomogle u razumijevanju promjena vezanih za planiranje poučavanja.

'Svi podaci govore da je najveći dio učitelja i nastavnika koji ulaze u frontalnu provedbu odgovorno pristupio pripremi i edukacijama, da su bili zadovoljni sa njima, a na temelju podataka iz evaluacije eksperimentalnog programa možemo zaključiti da su učitelji i nastavnici spremniji nego što su na početku mislili', navode iz MZO-a.

U priopćenju se navodi i kako je evaluacija eksperimentalnog programa 'Škola za život', koju je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje, pokazala da su učitelji pozitivnije ocijenili svoje kompetencije za provedbu reforme u finalnoj u odnosu na inicijalnu samoprocjenu.

'Evaluacija rezultata eksperimentalnoga programa pokazuje da su učitelji spremniji za reformu nego što sami na početku procjenjuju, a svakako spremniji nego što se javnosti prikazuje. U učitelje i nastavnike trebamo imati povjerenja, razumjeti njihove bojazni, ali i dati im konkretnu podršku - što mi i činimo. Velika većina učitelja se savjesno pripremala i uspješno je sudjelovala u edukacijama uživo u tri perioda te u virtualnim učionicama kroz osam mjeseci kontinuirano', izjavila je ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.