Nakon 23 godine u nedjelju je u promet puštena dionica željezničke pruge od Đurmanca u Krapinsko-zagorskoj županiji do državne granice sa Slovenijom, odnosno Rogatca, čime je opet uspostavljen željeznički promet između Hrvatske i Slovenije na toj relaciji.
Na otvorenju obnovljene pruge u duljini od šest kilometara bili su hrvatski ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i slovenski ministar gospodarskog razvoja i tehnologije Zdravko Počivalšek, koji je naglasio kako je ovo velika stvar za obje države, jer ulaganja u infrastrukturu znače daljnji razvoj njihovih gospodarstava.
Napomenuo je da u pograničnim područjima Slovenije uz Hrvatsku živi oko petina stanovništva te zemlje, ali da samo s 8 posto sudjeluju u ukupnom nacionalnom BDP-u, te da stoga ovakva ulaganja u infrastrukturnu povezanost stvaraju uvjete za jači razvoj gospodarstva u tim krajevima i otvaranje novih radnih mjesta.
Ministar Počivalšek izrazio je nadu u skoro otvaranje nekadašnje dionica pruge od Savskog Marofa preko Kumrovca do Slovenije.
Ministar Hajdaš Dončić podsjetio je da ljudi i s jedne i druge strane nisu naviknuti na granice koje su nastale početkom devedesetih, te da je ova željeznička povezanost korak u micanju tih barijera.
Ocijenio je da se obnova te dionice mogla obaviti i ranije, također naglasivši važnost otvorenja pruge u gospodarskom smislu, te izrazivši nadu da će ovo ulaganje i otvaranje pruge biti na pomoć tvrtkama u tom kraju. Hajdaš Dončić smatra i da će željeznički operateri naći poslovni interes s tvrtkama u ovom području te da će se željeznicom dopremati sirovina za potrebe tih tvrtki.
Što se tiče dionice pruge Savski Marof-Kumrovec i dalje prema Sloveniji, Dončić kaže da ne može davati obećanja kada će biti dovršena, jer prvo treba napraviti studiju izvodljivosti.
Otvorenjem dionice pruge od Đurmanca do Rogatca označen je završetak većine radova na sanaciji gornjega i donjega pružnog ustroja, kao i radova na sanaciji željezničko-cestovnih prijelaza. Radovi vrijedni oko 42 milijuna kuna obuhvatili su sanaciju četiri mosta, 26 željezničkih propusta, 12 željezničko-cestovnih prijelaza, peron u stajalištu Hromec i tunel Lupinjak u kojemu se u ovom trenutku izvode završni radovi. Ti radovi neće remetiti promet jer će se obavljati u slobodnim intervalima između vlakova.
Nakon što se obave svi radovi, dionica Đurmanec–državna granica bit će osposobljena za brzinu vlaka od 60 kilometara na sat. Svečano otvorenje dionice započelo je dolaskom vlaka Slovenske željeznice iz Rogatca u Đurmanec u kojem su bili visoki predstavnici Slovenije te nekoliko stotina slovenskih građana iz Rogatca. Nakon prigodnih govora vlak se sa hrvatskim i slovenskim predstavnicima lokalne i nacionalne vlasti vratio u Rogatec gdje je održan drugi dio svečanosti.
Osim pruge, od nedjelje je za promet otvoreno i novo željezničko stajalište Pristava Krapinska između kolodvora Sveti Križ Začretje i Krapina.