SINDIKAT O NESREĆI NA KOLODVORU

'Nalaz HŽ-ova povjerenstva je proizvoljan i neistinit'

04.02.2010 u 15:20

Bionic
Reading

HŽ-ovo istražno povjerenstvo koje je istraživalo uzroke nesreće na zagrebačkom glavnom kolodvoru 21. prosinca, kada se putnički vlak zabio u odbojnik, proizvoljno je okrivilo tvrtke koje u povjerenstvu nisu imale predstavnike, ustvrdili su danas čelnici Sindikata hrvatskih željezničara.

Nalaz povjerenstva, po kojem su za nesreću krivi TŽV Gredelj i Održavanje vučnih vozila, neistinit je jer uopće nisu utvrđene činjenice o nesreći, izjavio je predsjednik sindikata Ivan Forgač na konferenciji za novinare.

Istražno povjerenstvo sastavio je Branimir Jerneić, koji je kao predsjednik Nadzornog odbora HŽ Vuče vlakova u sukobu interesa, a u povjerenstvo je imenovao četiri radnika HŽ infrastrukture koji su pod njegovom kontrolom, te dva radnika HŽ Vuče vlakova koja je izravni sudionik nesreće.

Preostali član povjerenstva, radnik HŽ Putničkog prijevoza, dao je izdvojeno mišljenje na zaključak povjerenstva kojim se okrivljuju TŽV Gredelj i Održavanje vučnih vozila, tvrdi Forgač.

Osim Jerneića on odgovornim smatra i direktora HŽ Vuče vlakova Olivera Krilića, čija tvrtka je vlasnik lokomotive i čiji je strojovođa upravljao vlakom.

Obojicu pak optužuje da se o svim ključnim odlukama, mimo Uprave HŽ Holdinga, dogovaraju s predsjednikom Sindikata strojovođa Hrvatske Nenadom Mrganom.

Mrgan je odmah nakon nesreće u svojoj izjavi krivnju prebacio na Održavanje vučnih vozila i time usmjerio istragu, a sve kako bi zaštitio svoje članove, bez obzira jesu li odgovorni ili ne, kaže Forgač.

Najodgovorniji pak za takvo stanje na HŽ-u je ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta koji je dopustio situaciju u kojoj HŽ ne može normalno funkcionirati.

Sindikat tvrdi da je lošim zakonom u sklopu HŽ-a osnovano društvo Vuča vlakova koje nema mjesta na tržištu, ali je u poziciji da ucjenjuje prijevoznike HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz.

Predlažemo da se hitno na razini Ministarstva mora, prometa i infrastrukture ili na razini MUP-a osnuje neovisna forenzička ekipa koja će istraživati željezničke nesreće, jer formiranje povjerenstava unutar HŽ-a je postalo besmisleno, ističe Forgač.

Čelnici Sindikata željezničara ponovno su upozorili na sve gore stanje hrvatskih pruga i prijevoznih sredstava u koje se godinama ne ulaže dovoljno.

Zbog takvog odnosa države prema željeznici trenutno oko 3000 zaposlenih u HŽ Infrastrukturi ne radi praktički ništa jer tvrtka osim sredstava za plaće nema gotovo ni kune za održavanje pruga, rečeno je na konferenciji.