Kompozicija od 19 vagona duga 311 metara koja je krenula iz Koprivnice s kukuruzom prema Rijeci izazvala je potpuni kaos na pruzi. Istražitelji pokušavaju doznati zašto je vlak bez kočenja projurio kroz kolodvor
Raspadnuti natovareni vagoni, kompozicija duga 300 metara izvan tračnica, uz provaliju. Oštećena željeznička pruga i sustav električnog napajanja, to je ostalo između kolodvora Meja i Škrljevo kod Rijeke na mjesta željezničke nesreće nakon sudara teretnog vlaka koji je naletio na vozilo za održavanje pruge i iskočio iz tračnica
Istražne radnje još traju, rekao je u razgovoru za RTL Danas član Uprave HŽ Infrastruktura Darko Barišić, odgovarajući na pitanje zna li se što je uzrok željezničke nesreće. Dodao je kako bi one trebale završiti u utorak u 14 sati, kada bi se moglo znati više.
'Jedan od realnih tehničkih uzroka je otkazivanje kočnica, odnosno možda umanjena snaga kočenja. Je li se to doista dogodilo, mora utvrditi istražno povjerenstvo, u ovom trenutku to ne znamo', rekao je Barišić.
Na pitanje 'da vlak nije uopće kočio, gdje bi stao, član Uprave HŽ Infrastrukture odgovorio je kako se to ne zna.
'Da nije bilo uopće kočenja, vjerojatno se ne bi zaustavio ovdje gdje je'.
Opisao je kako je 12 vagona u kojima se prevozio kukuruz razbacano po pruzi. Ne znaju kolika su oštećenja jer ih ne mogu vidjeti od kukuruza.
'Vidjeli smo da je jedan stup kontaktne mreže oštećen. Kad raščistimo prugu vidjet ćemo detaljno oštećenja', rekao je Barišić.
Dodao je kako je Agencija za sigurnost željezničkog prometa najavila kako će istražne radnje trajati do utorka do 14 sati kada će krenuti raščišćavanje pruge, pa će se onda vidjeti kako dalje.
'Naš je plan doći s obje strane i početi vagon po vagon rezati i izvlačiti. S obzirom na to da je u usjeku i da nam vremenske prilike ne idu na ruku, to bi moglo trajati negdje sedam do deset dana', objašnjava.
S obzirom da ovaj željeznički pravac nema alternativu, za putnike će se organizirati autobusi, rekao je Barišić, a što se tiče teretnog prometa, neće se moći prometovati prugom dok se ne otkloni i zadnji dio vlaka.
Predstavnicima privatnih tvrtki koji koriste ovu trasu, a koji su bili u čudi i došli vidjeti kakvo je stanje te što će biti s poslom, Barišić je poručio da 'moraju imati strpljenja dok se sve ne raščisti'.
'Imamo povećanje prometa na ovoj pruzi zadnjih par godina i planiramo to i dalje, ali dok se ne raščisti ovaj problem ne može se dalje koristiti', jasno je rekao.
Na novinarski upit u kakvom je stanju pruga bez obzira na ovu nesreću, odgovorio je kako je u zadovoljavajućem stanju te da nije bilo problema sa željezničkom infrastrukturom.
Objasnio je kako je zahvaljujući kolegici Nikolini iz dnevne smjene spriječena veća tragedija jer je javila drugim prometnicima u Škriljevo.
'Po našim dijagramima vožnje vidjeli smo da je stao dva kolodvora prije Meje. Ovdje je također trebao stati i napraviti križanje. To nije napravio, protutnjao je bez zaustavljanja, a što se u međuvremenu dogodilo na vlaku mora utvrditi Istražno povjerenstvo', odgovorio je Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture.