Glavni strateg kampanje Baracka Obame na svojem je predavanju pod nazivom 'Umjetnost mogućeg' podučio nekoliko stotina prisutnih kako koristiti tehnologiju u izbornoj kampanji. Šteta što ga nisu slušali i naši predsjednički kandidati
Jednosatno predavanje održano u sklopu Weekend Sessiona u zagrebačkom Hypo centru Plouffe je otvorio elaboriranjem svoje glavne teze – da je način korištenja tehnologije u izbornoj kampanji potrebno što više približiti načinu na koji je građani koriste u svakodnevnom životu.
Ilustrirao je tu tezu podatkom da su, među četiri milijuna ljudi koliko se odazvalo Obaminim pozivima da doniraju novac za njegovu kampanju, dvije najbrojnije skupine bili – umirovljenici i studenti. Prikupljanje donacija putem interneta bio je ujedno i glavni izvor financiranja Obamine kampanje, a u Americi je ono transparentno jer su podaci o svakom donatoru i iznosu koji je donirao dostupni u svakom trenutku.
'Svi mali donatori imali su jednak tretman kao i veliki', pojasnio je Plouffe, skrećući pozornost na drugu važnu komponentu Obamine kampanje – neposredan kontakt s biračima, bilo licem u lice, bilo korištenjem tehnologije.
'Stavili smo sve žetone na crveno - trudili smo se biti u vašem YouTube prozoru, u vašem e-mail sandučiću, na vašoj društvenoj mreži, kucati na vaša vrata', rekao je Plouffe, a jedan od korisnika Twittera čiji komentari su se tijekom predavanja objavljivali na videozidu duhovito je nazvao ovu pojavu 'iskakanjem iz virtualne paštete'.
Plouffe je rekao da je u ovakvom usmjeravanju kampanje bitnu ulogu imala i kampanja za demokratske predizbore, u kojoj su, kako je rekao 'nadorganizirali Hillary Clinton'. Istaknuo je da su u kampanji potrošili puno novaca da objasne ljudima koja su uopće njihova osnovna biračka prava, što im je pomoglo da ih i animiraju za sudjelovanje u kampanji.
'Polovica od šest milijuna ljudi koji su, bilo novčano, bilo volontiranjem, sudjelovali u kampanji, nikad se prije nije bavila politikom. Obama je na birališta vratio ljude koji godinama nisu glasali', kaže Plouffe.
Priznao je i da je od strane samih demokrata primao oštre kritike zbog načina vođenja Obamine kampanje u borbi protiv Johna McCaina. Sve te optužbe odbijao je tvrdnjama da kampanja ima strategiju, a njezini alati su bili relativno jednostavni, i, rekao je, staromodni – e-mail, web i YouTube.
'Snimali smo sirove videozapise bez ikakvog scenarija – Obama bi krenuo iz ureda i obraćao se kameri na način na koji je to radio u spontanoj komunikaciji s nama. Vjerujem da bez te Obamine prirodnosti i spontanosti kampanja nikad ne bi uspjela', prisjećao se Plouffe.
Twittera, kaže Plouffe, tada još nije bilo, a društvene mreže još uvijek nisu bile toliko razvijene. Stoga prognozira kako će tehnologija koja mu je pomogla da Obami donese pobjedu na izborima već za par godina postati, kako je rekao, Jurski park.
'Bit će baš kao kad danas pokušavam objasniti djeci da je nekad postojalo vrijeme u kojemu nije bilo mobitela i interneta', zaključio je Plouffe.