Imenovanje novog ministra obrane izazvalo je brojne reakcije, kako u javnosti, tako i u političkom svijetu. Koliko je imenovanje Ivana Anušića za novog ministra obrane očekivano, a koliko se radi o kupovini mira u HDZ-u te je li način provođenja istrage o nesreći u kojoj je sudjelovao bivši ministar Banožić, odgovarajući, odgovorili su gosti emisije "Otvoreno".
Na pitanje je li iznenađen izborom Anušića za novog ministra, politolog Pero Maldini odgovorio je potvrdno, ali i dodao da se vjerojatno nije mogla naći druga alternativa. Čini mu se, kako kaže da se radi o održavanju mira u stranci, ali i "da to treba pojasniti".
'Sukobi su više bili medijski isforsirani, nego što je doista bilo riječ o sukobu. Anušić je čovjek stranke u svakom trenutku. S druge strane, ustvrdio je "da je logično da novi kandidat bude iz Slavonije ako se s takvim kandidatom raspolaže', rekao je referirajući se na ministarske kvote.
Na pitanje je li iskaz svjedoka zbog velikog interesa javnosti trebalo objaviti, odvjetnik Krešimir Škarica, kategorički je odbacio takvu mogućnost.
'Apsolutno ne, s obzirom da je u ovoj fazi istraga koju vodi DORH - nejavna. Dakle, svi dokazi koji se izvedu, izvode se po nalogu DORH-a koje vodi istragu i državni odvjetnik disponira pravima koje će dokaze, i u kojem smjeru izvoditi', rekao je odvjetnik za HRT.
Dodao je da su 'svi dokazi, personalni ili materijalni, u ovoj fazi - nejavni'.
'U tom smislu, samo branitelj, nakon što gospodin Banožić, a želim mu da što prije dođe u tu situaciju, ukoliko bude raspravno sposoban, da svoj iskaz, može izvršiti uvid u spis i disponirati tim podacima', naveo je odvjetnik Škarica dodavši da se to 'odnosi i na sve ostale dokaze, a pogotovo podatke koji su vezani za alkotestiranje'.
Škarica je istaknuo kako razumije interes javnosti, ali i upozorio da 'postoji redoslijed'.
'Apsolutno razumijem interes javnosti, međutim, s obzirom na svoju političku funkciju, gospodin Banožić ne smije biti niti privilegiran niti opstruiran u svojim pravima', ustvrdio je.
'Postoji određen redoslijed Centra za kriminalistička vještačenja koji je jedina kompetentna ustanova u državi da provodi toksikološka vještačenja po svom redoslijedu. Treba pet do sedam radnih dana da se ti nalazi krvi i urina analiziraju', otkrio je.
Prometni stručnjak Goran Husinec ustvrdio je kako se još trebaju utvrditi sve okolnosti nesreće.
'Ono što javnost ne zna je kakav je to bio kamion. Je li to bio veliki, mali, tegljač ili kamion s prikolicom. Uostalom, što je izjavio jedini svjedok koji se nečega sjeća. Gospodin Banožić se ne sjeća, u lošem je zdravstvenom stanju. Imamo jednog jedinog svjedoka za kojeg javnost ne zna što je izjavio', rekao je dodavši "da je sigurno ispitan", ali i da javnost ne zna je li svjedok rekao da 'se sudar dogodio pored kamiona, je li ministar već pretekao pa se sudar dogodio, te u kojem odnosu je bio sudar na kamion'
'To će isto jako puno igrati ulogu u tome da se procijeni težina kaznenog djela bivšeg ministra', kazao je. Na pitanje je li se trebalo ubrzati s objavom rezultata, Husinec je odgovorio kako stvar 'ne treba ubrzavati'.
'Stvar se ne bi trebala ubrzavati. Gospodin Banožić treba pred zakonom biti kao i svi drugi. Kada bi se to ubrzavalo trebalo bi se u Centru za kriminalistička vještačenja stavljati preko reda. Čim se nešto stavlja preko reda, to znači da se na neki način ili odmaže ili pogoduje nekom čovjeku', ustvrdio je. 'Pet do sedam dana se čeka za sve druge ljude pa tako je u redu da se čeka i za gospodina Banožića da on bude kao i svi drugi pred zakonom', dodao je.
Maldini je ustvrdio kako je premijer Plenković imenovanjem Ivana Anušića "poslao poruku pomirbe, korak kojim HDZ pokazuje veću razinu unutarstranačke demokratičnosti" u odnosu na ostale stranke na hrvatskoj političkoj sceni. Na pitanje je li Anušić tvrđi orah od Marija Banožića kada se radi o komunikaciji, pogotovo s predsjednikom Zoranom Milanovićem, odgovorio je potvrdno.
Husinec je ustvrdio da će glavno pitanje koje će se odraziti na visinu kazne, biti informacija o tome je li na cesti bila magla ili ne. 'Ako nije bilo magle, preticanje nije bilo nedozvoljeno. Ako je bila magla, postavlja se pitanje zašto je jedan čovjek u gustoj magli s jednim relativno sporim terencem, išao preticati kamion na ravnom dijelu ceste gdje nije bilo potrebe pretjecati. To će biti glavno pitanje o čemu će ovisiti visina kazne', rekao je.
Maldini se osvrnuo na činjenicu da je interes javnosti za ovaj slučaj velik te upozorio da je 'svako pritiskanje - kontraproduktivno'. Dodao je da 'mu se čini da je izvan fokusa ostala okolnost da je ministar u Vladi - štićena osoba' te je trebao i kada 'ide mimo nekih zadataka koji su vezani za njegov posao - imati vozača'. 'To nije nikakva privilegija, nego stvar koja se prakticira u svim demokracijama. Pitanje je, je li ministar pogriješio i s te strane. Ne znam što protokol Vlade o tome kaže. Nije bilo primjereno da ministar sam ide u rano jutro vozeći se privatnim automobilom', zaključio je.