U hrvatske škole planira se ponovno vratiti opisno ocjenjivanje učenika od prvog do četvrtog razreda. Tako najmlađi osnovci više neće dobivati ocjene od jedan do pet, nego cvjetiće i zvjezdice
U prijedlogu Nacionalnog kurikuluma, dokumenta na osnovi kojega će se do 2012. godine promijeniti postojeći školski planovi i programi, predviđene su i neke promjene u ocjenjivanju. U prva četiri razreda osnovne škole 'značajno mjesto zauzimat će opisno ocjenjivanje jer je učenicima te dobi lakše shvatiti opisivanje njegove (ne)uspješnosti, a teže razumjeti apstrakciju brojčane ocjene'.
Zanimljivo je to da je sličan je pokušaj propao osamdesetih godina prošlog stoljeća.
Prof. dr. Ante Bežen sa zagrebačke Učiteljske akademije i autor udžbenika ističe da prethodno treba izmijeniti i sustav školovanja budućih učitelja.
'Naš je najveći problem što ni sada nemamo definirane standarde za ocjenjivanje od jedan do pet, pa ne znamo koje vještine i znanja dijete treba svladati za koju ocjenu', upozorava on, dodajući da zbog toga brojčano ocjenjivanje pati od subjektivnosti.
Premda kurikulum predviđa da se u višim razredima osnovne škole te u srednjoj školi naglasak stavi na brojčano ocjenjivanje, ali da i u tim razredima opisno, odnosno verbalno ocjenjivanje ne bude sasvim napušteno. Ono bi, stoji u dokumentu, bilo 'svojevrsno tumačenje ocjene', piše Slobodna Dalmacija.