dan žena

SheRULES: 30 vs. 50: 'Trebamo osvijestiti koliko je važno zajedništvo'

07.03.2025 u 14:23

Bionic
Reading

I ove je godine portal She.hr ususret Danu žena organizirao i održao panel SheRULES na kojem su sudjelovale direktorica Pierre Fabre zastupstva za regiju Sanja Benco, Ana Radišić, poduzetnica i podcasterica, Petra Grundler Glavica, magistra psihologije i osnivačica Strive Consultinga te Mirela Hegediš Horvat, direktorica tportala

Iako se čini da žene danas imaju veće mogućnosti nego ikada prije, podaci i dalje pokazuju kako se na različitim poslovnim razinama suočavaju s brojnim izazovima. Prema istraživanjima, udio žena u poduzetništvu u Hrvatskoj iznosi oko 30 posto, ali taj broj značajno opada s veličinom poduzeća – u srednje velikim tvrtkama žene čine tek 12 posto vlasnica. Osim toga, pristup financiranju, društvene predrasude i ograničene poslovne mreže često otežavaju njihov napredak. Globalna istraživanja pokazuju da veće sudjelovanje žena u procesima upravljanja donosi bolje poslovne rezultate, no unatoč tome, rodni jaz i dalje postoji, piše She.hr

'Kad smo kod ženskih kolektiva i ženskih partnerstva jedna moja prijateljica me upoznala s Tatjanom. Ona je prepoznala nas dvije kao jedan dobar match. Danas mogu reći kako je naše partnerstvo najbolja stvar koja mi se dogodila u životu, jer smo dobar primjer kako se može surađivati i kako žene mogu podržavati jedna drugu. I to ne samo nas dvije jedna drugu, nego i naše ostale suradnice”, izjavila je Ljubica Jurič, vlasnica i glavna urednica She.hr.

'Iako smo se do tog prvog telefonskog razgovora bile samo na ‘Dobar dan’ kad bi se srele, već tijekom razgovora se dogodio klik, a prva zajednička kava je iznjedrila projekt na kojemu smo danas – SheRULES u kojemu smo željele okupiti žene i osvijestiti koliko je važno zajedništvo. Nakon dvije godine sam presretna što sam ovdje gdje jesam, jer smo Ljubica i ja osmislile i druge projekte, a ove godine predstavljamo i novi vizualni identitet She.hr. Tako da naša želja da osvijestimo koliko je važno zajedništvo ima i svoj fizički dokaz u svemu što radimo', zaključila je Tatjana Krpan, poslovna partnerica vlasnice i urednicete direktorica marketinga i prodaje She.hr.

'Dobna diskriminacija ili ageizam postoji na svakom, pa tako i na našem tržištu rada. Čak 66 posto sudionika jednog istraživanja neovisno o spolu smatra da je u svojoj karijeri bilo dobno diskriminirano, ali je i u tome definitivno veći udio žena. Naime, žene u 20-ima i 30-ima sreću se s krivom percepcijom da će želja da se ostvare u majčinstvu spriječiti njihovo napredovanje u karijeri. S druge strane žene u 40-ima i 50-ima suočavaju se s diskriminacijom da nisu toliko fleksibilne. To su, naravno, sve stereotipi i tu smo da ih razbijamo', odmah je na početku istaknula magistra psihologije Petra Grundler Glavica.

SheRULES: 30 vs. 50
  • SheRULES: 30 vs. 50
  • SheRULES: 30 vs. 50
  • SheRULES: 30 vs. 50
  • SheRULES: 30 vs. 50
  • SheRULES: 30 vs. 50
    +9
SheRULES: 30 vs. 50 Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Robert Gašpert

Razlike među generacijama

Sanja Benco osvrnula se na svoj profesionalni put i stvari koje nije znala u svojim tridesetima, a osvijestila ih je tek sa zrelošću.

'Mogla sam u tim 30-ima biti zahvalnija na svim prilikama i ljudima koji su me okruživali i od kojih sam učila. U toj fazi uspona mislila sam na to koliko moram biti stručna, kako moram sve pohvatati, grčevito se borila, a zapravo je bilo najvažnije pogledati oko sebe primijetiti od koga učim, tko me izgradio… Da sam bila svjesna toga, bila bih već tada zahvalnija svima oko sebe. Danas shvaćam da sam do četrdesetih najviše učila od onih iznad ili oko sebe, no danas puno učim od svog tima koji su svi mlađi od mene. Ipak, pretpostavljam da treba proći vrijeme i da trebate doći u neke godine kako bi shvatili to što ja sad razumijem', iskreno je progovorila Sanja Benco, direktorica Pierre Fabre zastupstva za regiju, o svojim fazama u profesionalnom životu.

Leadership i uloga žena

Mirela Hegediš Horvat smatra da postoji razlika u leadershipu između muškaraca i žena, no da ona ne mora nužno biti bolja ili lošija, već je jednostavno drugačija i treba učiti i od jednih i od drugih.

'U industriji u kojoj radim, a to su mediji, potreba je i želja za empatičnim leadershipom i takav način vođenje tima nije slabost. Možda je ne tako davno bio preferiran muški stil vođenja, gdje netko donese odluku i to je tako. No stvari se mijenjaju. Znate, nitko neće primijetiti jeste li bili empatični kad donosite dobre vijesti, no kod teških odluka, kod negativnog feedbacka, soft skills puno više dolaze do izražaja. Ipak, ne treba zaboraviti da je to posao i poslovna odluke u kojoj ne možemo i ne smijemo biti vođeni isključivo empatijom. Kad imate tim u kojemu ljudi dobro rade, angažirani su i stalo im je do posla, onda rezultati dolaze sami od sebe. Naravno, ovo je pod navodnicima, je ništa ne dolazi samo od sebe. To je izazov za svakog lidera i to se uči. Mogu reći kako su mene izgradile žene mentorice, a muškarac mi je dao priliku i ulogu u kojoj sam i danas ovdje', rekla je direktorica tportala Mirela Hegediš Horvat.

Ana Radišić podijelila je svoje iskustvo vođenja svog tima koji zapravo još uvijek stvara i koji raste s godinama.

'Radila sam u raznim kolektivima, a posljednjih 5 godina gradim svoj kolektiv. Kažem kako na ono što radim gledam kao na svoje dijete. To što radim je ono što zaista živim i dišem svakom svojom porom i svojom stanicom i mislim da se to i vidi i da je rezultat rada takav kakav je. U timu se trudim stvoriti ne obiteljsku, ali prijateljsku atmosferu i biti lider kakvog sam u određenim kolektivima imala priliku susretati i od kojih sam učila. Sve ono što nisam htjela biti, to danas nisam. Kad je nešto vaše, vrlo ste emotivni, ali osim što ste emotivni morate biti i odgovorni. Matematika je čista, jasna i precizna. Mislim da ne mogu stvoriti obiteljsku atmosferu, niti se to od mene traži, ali da je svima ugodno, da smo prijateljski jedni prema drugima i zajedno rastemo u poslu koji radimo, tome zaista težim', otkrila je poduzetnica i podcasterica Ana Radišić svoju viziju tima.

Mentalni teret i balansiranje uloga

Panelistice su se dotaknule i istraživanja u kojemu veći kognitivni teret kućanstva (mental load) preuzimaju žene. To znači kako one moraju organizirati stvari vezane uz kućanstvo, od razmišljanja o nabavku namirnica, preko brige o dječjim pregledima kod liječnika do, primjerice, servisa bojlera. Na taj način žene menadžerice zapravo odrađuju dva menedžerska posla – onaj u poslovnom okruženju i onaj u privatnom životu.

'Zamislite koliko je zahtjevno voditi tim u kojem ste odgovorni za budžet, ljude, rezultate, a onda imate još jedan menadžerski posao gdje vodite brigu o kućanstvu. Srećom, sve više osvještavamo da muškarci mogu preuzeti dio tog tereta, pa nam i tako omogućiti da se fokusiramo na stvari na koje želimo kad govorimo o karijeri. Jer kad imaš dva menadžerska posla, to je jako zahtjevno. Dolazi do burnouta, nezadovoljstva, frustracije… Ne treba se dovesti u situaciju da smo jedini organizatori kućanstva, možemo se odmaknuti', objašnjava Petra.