Biscuit People

Osječki 'keksići' izgradili su ozbiljan biznis: Cijeli svijet trguje keksima i pripadajućom opremom preko njih. 'Nema nas jedino na Grenlandu'

04.06.2022 u 15:33

Bionic
Reading

Osječki agronom Marijo Lijić izgradio je posao na - keksima. U poduzetničke vode otisnuo se prije osam godina, a njegov Biscuit People prepoznatljiv je u specifičnoj poslovnoj niši proizvodnje keksa i to daleko izvan granica Hrvatske. U razgovoru za tportal popularni 'keksići' otkrivaju tko su Biscuit People

'Upoznao sam se s tom industrijom davno prije. Bavimo se informacijama, generiramo ih i produciramo za naše korisnike, ciljanu publiku. Objavljujemo stručne tekstove i potrebne informacije. Biscuit People mjesto je koje povezuje dobavljače te proizvođače opreme i sirovina za kekse. Oni koji imaju know how i žele ga prenijeti rade preko nas', opisuje posao Biscuit Peoplea njegov osnivač Marijo Lijić.

Ovaj osječki agronom otisnuo se u poduzetničke vode prije osam godina. Tada su nastali Biscuit People. Marijo je startao s web stranicom koja je, reći će, sada već daleko od toga. Opisat će je kao informacijsku platformu koju koriste proizvođači keksa, kao i oni koji proizvode strojeve za ovu industriju, ali i nutricionisti, tehnolozi...

'Upravo u tom segmentu vidio sam potencijal, jer - tko ne jede kekse?' spremno nas dočekuje Marijo protupitanjem na naše: 'Zašto baš keksi?'

Prije tri godine u poslu mu se pridružio ekonomist Vedran Kotrba koji radi na poziciji business developera.

'Sada nas je već dvoje', kroz smijeh će osnivač 'keksića', kako ih često u osječkom Coworking prostoru Poduzetničkog inkubatora BIOS, u kojem se razvijaju, vole od milja nazvati.

Putem svoje platforme obraćaju se velikim poluautomatiziranim ili visokoautomatiziranim tvornicama. Srce koncepta smješteno je u Osijeku, odakle se komunicira doslovno s cijelim svijetom. Platforma funkcionira kao transfer znanja, a osnovni izvor su mu konzultanti.

Izvoz 95 posto, nema ih jedino na Grenlandu

'Ideja je neodrživa samo za Hrvatsku jer znamo koliko je takvih firmi ovdje. To nije moguće. U smislu poslovanja, 95 posto smo izvoznici. Gdje ima proizvođača keksa i interneta, oni su barem jednom bili kod nas. Nismo prisutni jedino na Grenlandu', slikovito će Marijo.

Na svim kontinentima imaju klijente. Oni im dolaze iz Indije, Brazila, Amerike, s Jamajke.

'Jedan od njih je Arnott's iz Australije. Riječ je o renomiranoj tvrtki s kojom surađujemo, a od koje smo dobili toliko pozitivnih povratnih informacija. Oni su tehnološki jako napredni, imaju svoj know how, i ako oni koriste Biscuit People, onda nam je to potvrda da radimo dobro', ističe Marijo.

Ovaj osječki dvojac pred sebe stalno postavlja nove izazove. Startali su pružajući informacije o industriji keksa, a sada imaju novi zadatak: stvoriti najveću bazu u kojoj bi skupili proizvođače na jednome mjestu te će se keksi moći pretraživati po kategorijama, sastojcima, državama...

'Hrvatska nije takvo tržište da bismo sad razmišljali o konkurentima. Oni su uvijek postojali, a dolaze i neke nove platforme, web stranice koje pokrivaju pekarsku, konditorsku industriju i rade sličan posao, kao i u Americi, Brazilu, Indiji', tumače nam Biscuit People.

Pandemija ih nije zaustavila, ali, priznaju nam, definitivno je promijenila trendove u svijetu industrije keksa. Objašnjavaju nam da je tijekom lockdowna povećana potražnja i konzumacija ovoga proizvoda u cijelom svijetu.

Amerikanci vole big size, Europljani ludi za slađim keksima

'Uočava se veće zanimanje potrošača za kekse, ali dolazi i do obrata trendova jer kupci sve više prate sastav keksa, pa su proizvođači prisiljeni ugrađivati nutritivno bogatije sastojke. Tako sad imamo, primjerice, kekse koji se svrstavaju u grupu zdravijih jer se za njih umjesto šećera koriste datulje i jabuke. U one za djecu dodaje se mrkva kako bi bili hranjiviji jer je mnogima od njih školska užina jedini obrok koji pojedu. U Africi se posebno proizvode keksi za majke koje doje djecu', objašnjava nam Vedran svjetske trendove u industriji keksa.

Proučavajući preferencije, kaže da u srednjoj i istočnoj Europi luduju za slađim keksima dok Amerikanci preferiraju big size, odnosno obiteljska pakiranja koja se mogu rastaviti. Keks je, napominje, kao proizvod vrlo zahvalan i zbog dugog roka trajanja te se može skladištiti, pa je u većini država i sastavni dio robnih zaliha.

Vedran se pridružio Biscuit Peopleu prije tri godine. Koncept mu je bio zanimljiv i svidio mu se.

'To je firma koja radi puno drugačije od ostalih, meni poznatih. Imam slobodu kreiranja radnog vremena i jako puno slobode. O svemu se dogovaramo, a bitno je da se ugodno osjećamo. Ne slijedimo neke stereotipe i često odrađujemo sastanke u šetnji, u kojoj nam 'padaju' i neke važne ideje. Nisam mislio da ću takav posao i radno okruženje moći pronaći i realizirati u Osijeku, a ispalo je bolje od onoga što sam zamislio jer volim različite kulture, a kroz ovaj ih posao dobro upoznajem', otkriva nam Vedran svoj dio posla. Dok je Marijo zadužen za Europu, Aziju i Australiju, Vedran kontaktira s klijentima iz SAD-a, Južne Amerike i Afrike.

'Već četvrtu godinu organiziramo stručnu međunarodnu konferenciju u Hrvatskoj te smo se brendirali, ali nam je želja da njome pokrijemo i drugi dio svijeta jer je nekima logistički i skupo doći u Hrvatsku, a ovako bi nam bilo lakše organizirati još jednu jednu takvu konferenciju, ali na prostoru Južne ili Latinske Amerike', uključuje se Vedran.

Na upit koji su im keksi najdraži, Marijo će: 'Jedni ljuti, koje sam probao na sajmu u njemačkom Kölnu', dok su Vedranu omiljeni talijanski cantuccini - oni se dva puta peku, a savršeno se sljubljuju s vinom.

Kreker s proteinima kukaca? Ukusno

'Oni su mi favoriti iako u svijetu postoje različite vrste, stotine njih, s kojima se većina ljudi nije susrela. Svaka kultura ima tradiciju keksa i to je kao kulinarsko putovanje kroz cijeli svijet. Ono najneobičnije što sam dosad probao bio je kreker napravljen s proteinima kukaca. Prvo sam probao toga sušenog sirovog kukca kod proizvođača, a nakon toga i keks', otkriva Vedran.

  • +12
Biscuit People Izvor: Cropix / Autor: Vlado Kos

Objašnjava da su upravo te krekere 'svi zaobilazili u širokom luku', a on je želio probati nešto novo.

I kakvog su okusa, zanima nas.

'Nikad ne bih rekao da unutra ima kukaca. Vjerujem da bi ih većina ljudi slasno grickala, ali kada bi znali sastav, odustali bi. No ove nove generacije konzumenata koje dolaze imaju manje predrasuda i otvorene su za isprobavanje novih okusa', sažima.

Ovaj opušteni osječki dvojac, kojim 'kormilari' Marijo, za kraj nam otkriva da je za svaki uspjeh potrebno vrijeme. Sve se, kaže, gradi postupno. Zbog toga često, kada ga prijatelji pitaju 'kako ide?', kratko odgovara: 'Da sam ovoliko vremena posvetio pravljenju bureka, imao bih baš dobar burek.'