Pukovnik Zvonimir Milatović i bojnik Ivan Lukan piloti su koji su se u utorak oko 14h uspješno katapultirali iz MiG-a 21 netom prije pada u nenaseljenom šumskom području u blizini Voćina, u Virovitičko-podravskoj županiji. Jedan je pilot sam izašao iz šume nakon pada aviona i došao do sela, a drugog je locirao vojni helikopter te su ga HGSS-ovci uz pomoć mještana izvukli iz šume. Obojica su stabilno te su prevezeni u bolnicu u Zagrebu. Riječ je o vrlo iskusnim pilotima
Ivan Lukan, pilot Eskadrile borbenih aviona odlukom tadašnje predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović 25. travnja 2017. godine odlikovan je medaljom 'Iznimni pothvat'. On je 15. ožujka letio MiG-om 21 iznad Brodsko-posavske županije kada mu se u jednom trenutku iznenada ugasio motor. No, zahvaljujući prisebnosti, Lukan je uspio ponovno upaliti motor i sletjeti u 91. zračnu bazu na Plesu. Bojnik Lukan rodom je iz Zagreba. Školovanje je počeo 1998., a diplomirao je 2003. kao pripadnik 7. naraštaja vojnih pilota, piše Večernji list.
Pukovnik Zvonimir Milatović istu je medalju dobio 2008. godine nakon što mu se na probi uoči svečanosti povodom Dana Oružanih snaga RH pokvario motor i otpao dio lijevog krila, tzv. zakrilice, na zrakoplovu MiG-21. Njemu je odlikovanje dodijelio tadašnji predsjednik Stipe Mesić, a u obrazloženju je pisalo da je medalju zaslužio za iskazanu vještinu upravljanja zrakoplovom u iznimno teškim okolnostima čime je izbjegnut pad letjelice te su zaštićeni životi ljudi i imovina.
'Letio sam nisko 950 kilometara na sat iznad stadiona. MiG se počeo tresti. Motor je čudno zvučao. Strašno je brujao. Odlomio se i otpao komad lijevoga krila, zakrilce. To je utjecalo i na hidrosustav bitan za kretanje zrakoplova. Dio je još nekoliko puta udario u tu stranu MiG-a i oštetio je. Morao sam sletjeti', opisao je tada Milatović situaciju u kojoj se našao, a zbog svoje hrabrosti dobio je i nagradu Ponos Hrvatske 2009. godine, piše Večernji list.
Pilot Milatović dramu je imao i u studenom 2013. godine kada se u motor njegovog MiG-a zaletjela ptica. Motor se odmah ugasio, a pilot je imao sekunde da se snađe i spasi si život te spriječi još veću nesreću. Milatović je uspio prizemljiti MiG, jurio je po pisti u Velikoj Gorici te je avion zaustavio na kraju na livadi.
Ivan Lukan obuku za pilota zrakoplova MiG-21 završio je 2016. godine, a iste godine Milatović je stekao zvanje probnog pilota čime je dobio zadatak utvrđivanja ispravnosti MiG-ova i svih njihovih sustava, piše Večernji list.
'Oba pilota su vrlo iskusna'
Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, brigadni general Michael Križanec, iznio je detalje vježbe na konferenciji za medije. Rekao je da su imali planiranu obuku s pet aviona u istom trenutku u zračnom prostoru, koji su imali određene zadaće za provesti koordinirano.
'U 13:44 smo dobili prvi signal da je jedan od aviona objavio Mayday, odnosno poziv u nuždi. U 13:48 posada je dojavila da će izvršiti katapultiranje, odnosno izbacivanje iz aviona zbog problema s radom motora. Unutar pola sata poletio je s Plesa helikopter s prvim timom za spašavanje. U 15:28 su posade uočile oba padobrana, što nam je potvrdilo da su oba pilota sigurno napustila avion prije udara u zemlju, a u 16:25 piloti su već bili na putu prema Lučkom i predani sanitetu', rekao je Križanec. Pojasnio je i da će istragu voditi glavni vojni istražitelj u suradnji s policijom i DORH-om, no da je teško pretpostaviti koliko će trajati.
Križanec je rekao i da su oba pilota vrlo iskusna; jedan ima ukupno 1800 sati naleta, a drugi pilot više od 2000 sati. Avion je prije 20 sati izašao s najkompleksnijeg 200-satnog pregleda.