Putnici iz Osijeka za Zagreb opisali su da se u četvrtak odvijao pravi pakao u vlaku. Vanjska temperatura iznosila je gotovo 40 stupnjeva, na pješčanim je površinama mjereno i po 50, a Hrvatske su željeznice u promet pustile vlak bez klimatizacije?!, piše danas Glas Slavonije
'Ne samo da nisu upalili klimu prije nego što putnici uđu da ih bar dočeka rashlađen prostor na dan najžešćeg toplinskoga vala, već su pojasnili da klimatizacijski uređaji ne rade jer se, eto, vlak pregrijao!? Ne moram ni govoriti da prozor nije bilo moguće otvoriti i uskoro je danak platio putnik kojemu je u vlaku pozlilo', prepričao je 60-godišnji Osječanin za Glas Slavonije, dodajući kako su, nakon nemilog događaja, kupe s putnikom koji je kolabirao zamračili, no klima-uređaj ni tada nije proradio.
Supruga tog sugovornika ispričala je da je jedva čekala izaći na zrak i vreli beton nakon što je dopratila supruga na vlak, pa je moguće zamisliti što je osjetila i što su šest sati proživljavali putnici u vozilu s ustajalim, vrućim zrakom.
'Nakon što je došao u Zagreb, suprug mi je rekao da je bio mokar od glave do pete. Neću ni govoriti da je osoba s dijabetesom, no i da nije, nedopustivo je da putnici u 21. stoljeću putuju u vlaku u kojemu klima-uređaj nije prilagođen radu u uvjetima kakvi su bili taj četvrtak'', kazala je sugovornica Glasa Slavonije, dodavši da je puka sreća što nije bilo više slučajeva kolapsa.
I dok putnik tvrdi da klima-uređaj nije radio sve do Zagreba, iz HŽ - Putničkog prijevoza stiže odgovor 'da uređaj nije bio u uporabi do Vrbovca (koji je blizu Zagreba, nap. a.), dok je od kolodvora Vrbovec do Zagreba radio u punom kapacitetu'. Ispričavši se putnicima vlaka 782 zbog uvjeta na putovanju u četvrtak, pojašnjavaju kako zbog iznadprosječnih temperatura dolazi do otežanog rada klimatizacijskog sustava u vlakovima i vagonima te da je do navedenog došlo i tijekom vožnje spomenutoga vlaka.
'Osim 28 novih vlakova koji su u prometu, vozni park HŽ - Putničkog prijevoza prosječno je star više od 40 godina i sastoji se od oko 60 posto klimatiziranih vlakova i oko 80 posto klimatiziranih vagona', stoji u odgovoru HŽ - Putničkog prometa Glasu Slavonije, kao i to da su svjesni činjenice da vožnja u neklimatiziranim vagonima dovodi do nezadovoljstva putnika.
Da bi podignuli razinu usluge, HŽPP nabavlja nove vlakove, njih 33, koji će u prometu biti do kraja 2023. godine, a radi se i na osiguranju sredstava za financiranje nabave sedam dizel-motornih vlakova koji će biti u prometu do kraja 2024.