SVS

Pametni ključ

09.09.2010 u 13:46

Bionic
Reading

Da biste ušli u automobil već vam neko vrijeme nije potreban ključ u rukama, već u - džepu. Ovaj pametni ključ funkcionira po principu bežičnog signala, a za ulazak je potrebno naprosto približiti se automobilu

Možda najbolja rečenica napisana o automobilima je ova: 'Da biste ušli, morate otključati vrata.' Ozbiljni smo, to je jednom bilo objavljeno u jednim dnevnim novinama. Kako god čudno zvučala, za neko vrijeme ova rečenica jednostavno neće biti aktualna. Naime, nakon određenog vremena više nećete morati otključavati vrata. Na nekim automobilima to nije potrebno niti danas. Vrata se, naime, otključavaju sama, putem pametnog ključa koji kod raznih proizvođača ima razne nazive. Funkcija i djelovanje mu je, međutim, potpuno isto, a riječ je o jednom od najboljih izuma koji se pojavio u automobilima u posljednjih 20 godina. Od hrpe elektronike za koju mnogi vozači novih automobila niti znaju, niti mare, pametni ključ olakšava život svakom vozaču, bez iznimke. Sve što je potrebno jest nositi ga u džepu i... to je to. Nema traženja ključeva po hlačama ili torbicama, nema problema ako su vam ruke pune, nema panike uz pomisao gdje mi je ključ.  

- Dovoljno je prići automobilu na metar i pol da bi ključ poslao bežični signal prijemnicima u automobilu. Prijemnici se nalaze na nekoliko mjesta u automobilu (razlikuju se od proizvođača do proizvođača), a najčešće su smješteni u vozačkim i suvozačkim vratima te na vratima prtljažnika. Signal se šalje na niskim frekvencijama UHF spektra. Ključ šalje individualni kod koji je tvornica u njega ukodirala prilikom proizvodnje. Dakle, jedan automobil, jedan kod. Nema duplikata. Ključ koristi bateriju od 3V za napajanje.  

- Prijemnici u automobilu šalju signal središnjem računalu i ono se ‘budi’ te ‘osjeća’ da je ključ blizu. Brzo uspoređuje kodove i ako ‘uvidi’ da su isti, ‘priprema’ automobil za otključavanje. 

- Da bi se automobil otključao, nije dovoljno prići i stajati pored vozačkih ili suvozačkih vrata. Potrebno je primiti za kvaku i povući. Kvaka s unutarnje strane ima senzor dodira te se u stotinki vrata otvaraju. Ovdje je važno naglasiti da se kod većine automobila može konfigurirati da li se otvaraju sva, samo vozačeva ili npr. samo suvozačeva vrata, tako da nema šanse da vam još netko uđe u automobil.  

Tipka Start/Stop za paljenje i gašenje automobila

- Kad automobil ‘osjeti’ da je ključ u interijeru, potrebno je nježno stisnuti tipku Start kako bi se dao kontakt, ili pritisnuti papučicu kočnice ili kvačila i kočnice te sekundu držati Start kako bi se automobil upalio. Kod automatika mjenjač mora biti u poziciji P. 

- Automobil se gasi jednostavnim pritiskom na tipku Start, a zaključava tako da vozač ili suvozač stanu pored svojih vrata s ključem u džepu i pritisnu tipku na kvaki automobila smještenu pored brave. Jedini nedostatak kod zaključavanja nekih automobila je nedostatak te tipke, što iziskuje od vozača ‘težak’ posao vađenja ključa iz džepa i pritiskanje tipke za zaključavanje automobila. 


Što ako? 

a) Izađem iz automobila koji je upaljen s ključem u džepu?

Automobil će ispustiti iritantan zvuk poput onog kad ostavite upaljena svjetla. Ako ga ignorirate, automobil će ostati upaljen i postoji šansa da ga netko odveze.  

b) Nestane električne energije u autu ili se isprazni baterija u ključu i ne mogu otvoriti vrata?

Svaki pametni ključ u sebi sadržava standardni, metalni ključ koji je moguće izvaditi pritiskom na kukicu (ili nekim drugim čarobnim trikom) i otključati automobil na klasičan način. 

c) Izgubim sve rezervne pametne ključeve?

Kao i kod standardnih modernih ključeva, bojimo se da to nije dobra opcija. Nismo sigurni kakva je procedura, ali znamo da uključuje stalno strahovanje da vam netko ne odveze auto, odlazak kod ovlaštenog servisera, crvenjenje od sramote pred djelatnikom servisa i bolan udarac po novčaniku po primitku novog seta ključeva.