Pariška gradonačelnica Anne Hidalgo najavila je mogućnost uvođenja besplatnog javnog prijevoza kako bi se smanjilo zagađenje zraka, čemu se oštro usprotivila šefica regionalne prometne uprave tvrdeći kako bi taj potez dodatno opteretio porezne obveznike
Gradonačelnica iz redova francuskih socijalista najavila je ovaj plan u okviru studije izvodljivosti o besplatnom prijevozu na području grada, što bi mogao biti temelj njezine kampanje uoči lokalnih izbora 2020. godine.
Hidalgo je kazala kako svi svjetski megapolisi pokušavaju razviti ekološki prihvatljiv promet i pojačati kvalitetu zraka smanjenjem broja vozila na prometnicama, pa najavljuje mogućnost uvođenja besplatnog javnog prijevoza kako bi se broj osobnih automobila smanjio na prihvatljivu razinu.
'Radi poboljšanja javnog prometa moramo ga učiniti ne samo ekstenzivnijim, redovnijim i udobnijim, već moramo promijeniti sustav naplate i regulirati cijene', smatra Hidalgo.
Međutim konzervativna političarka Valerie Pecresse, koja je na čelu regije Ile-de-France što obuhvaća šire pariško područje i predsjednica je regionalne prometne uprave (IDFM), odbacila je prijedlog gradonačelnice rekavši kako netko mora platiti besplatni javni prijevoz i pojasnivši da bi u tom slučaju takvu vrstu prijevoza morali platiti porezni obveznici.
'Naš prioritet danas je modernizacija prometa. Prihod od prodaje karata godišnje iznosi oko tri milijarde eura, a nama je potreban taj novac', izjavila je Pecresse.
Čelnica šire pariške regije također smatra kako je nepravedan prijedlog gradonačelnice prema kojem bi pravo na besplatni prijevoz imali isključivo stanovnici Pariza, ali ne i oni koji žive u pariškim predgrađima. Riječ je o čak 12 milijuna stanovnika, od kojih velik dio svakodnevno putuje u središte Pariza na posao. Pecresse je stoga dala nagovijestiti kako bi se na idućim lokalnim izborima mogla kandidirati za gradonačelnicu glavnog grada Francuske, ne otkrivši pritom ima li rješenje za sve veću zagađenost.
Prema podacima Eurostata, Pariz je jedan od gradova čiji stanovnici najviše upotrebljavaju javni prijevoz, no unatoč visokom postotku korištenja metroa, autobusa i prigradskih vlakova, razina zagađenja je zabrinjavajuća.
Zbog visoke razine zagađenja pariške gradske vlasti uvele su nekoliko mjera ne bi li doskočile problemu, pa su tako nastale brojne biciklističke staze, a i zabrana ulaska u grad vozilima koja koriste stanovnici pariških predgrađa.
Uvedene su i posebne registracijske oznake kojima se označavaju automobili starije proizvodnje i veće emisije štetnih plinova, no sve te mjere nisu donijele konkretne rezultate.